Gå til innhold

Noen som har lest Stieg Larsson's triologi her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste ut siste boken i dag og oioioi... Definitivt noen av de beste bøken jeg har lest i den sjangeren tror jeg, i hvertfall nr 2.

Hva mener dere andre som har lest den?

Skulle ønske det om en oppfølger jeg, er liksom ikke helt ferdig med Salander enda ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er nettopp ferdig med Menn som hater kvinner..

Synes den var kjempebra, klarte omtrent ikke å legge den fra meg.

Hvilke andre bøker er det?

*løpe på biblioteket og låne*

Skrevet

Jenta som lekte med ilden og Luftslottet som sprengtes :)

det er egentlig skrevet (nesten) ferdig en fjerde bok. Stieg Larsson døde før den ble ferdig, og familien har bestemt at den ikke skal utgis.

Skrevet

de to siste er: "jenta som lekte med ilden" og "luftslottet som sprengtes"

Knallbra bøker! Jeg vil også vite hvordan det går med Lisbeth Salander, men det må jeg vel tenke meg ut på egenhånd. Synd at Larsson døde.

Skrevet

"Jenta som lekte med ilden" og "Luftslottet som sprengtes".

Jeg synes eneren var bra helt til jeg leste toeren, den er rett og slett sinnsyk. Helt rå. Trere er også sinnsykt bra, men for meg var toeren den beste av dem.

Skrevet

Hæ, er han død? Nei, så utrolig trist da :-(

Treren sluttet jo på en måte som var grei nok da tross alt, men man blir jo nysgjerrig på fortsettelsen likevel.

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Eneren var veldig bra, toeren var også ganske bra, men treeren likte jeg ikke. Syns ikke bøkene var så bra som folk skal ha det til, har lest mye som har vært bedre. Men absolutt ikke dårlige bøker.

Skrevet

Aha, så Menn som hater kvinner er den første boka?

Så at den kommer på kino i mars...

Visste ikke engang at det var en triologi jeg, takk til deg som gjorde meg ett hakk klokere :D

Skrevet

Jg likte alle tre, synes de var utrolig spennende.

Det fins jo en uferdig fjerdebok uten slutt som det snakkes om å gi ut, men der er vel samboeren og hans bioogiske familie litt uenige, er det ikke noe sånt?

Og så synes jeg Jan Guillous kritikk om at Salander var en usannsynlig person var litt malplassert fra mannen som skrev om Arn Magnusson (selv om de bøkene også var kjempebra!).

Skrevet

Hehe... Ja det kan du si, begge de "personene" er vel omtrent like urealistiske, men jeg valgte likevel å la meg fascinere av Salander-skikkelsen jeg da. Kul vri å hive inn en slik type personlighet synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...