Gå til innhold

Dere som er imot offentlig amming... Hva er argumentene deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor skal barn og mor måtte gjemme seg bort på et toalett e.l. når babyen skal ha mat, eller eventuellt holde seg hjemme hele ammeperioden?

Brystene er da ikke noen seksuelle gjenstander, det er en matstasjon, og så lenge man ikke vifter med puppene mer enn nødvendig må man vel tåle å se litt hud med fett og brystkjertler under? Som regel ser man jo svært lite av brystvortene også.

Skjønner det bare ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ? Er det virkelig noen som er imot at man gir en sulten baby mat, om det er på et offentlig sted?!

Ja disse argumentene er jeg virkelig intressert i å høre om..

Skrevet

Altså, ja til diskre offentlig amming.

Forøvrig er du på villspor. Bryster er seksualiserte i svært mange samfunn, de er erogene soner som brukes til seksuell nytelse og de fører til seksuell opphisselse for svært mange mennesker. Det er helt klart at bryster er matfat for babyer, men de er i høyeste grad seksuelle kroppsdeler.

Skrevet

Ja, men de fleste må vel forstå at bryster ikke er noe seksuelt når en baby spiser fra dem? De må jo være rimelig fucked up mens de fremdeles ser på det som noe seksuelt!

HI

Skrevet

Hvis man gjør det diskre er det vel sikkert ok, men bryster er jo noe man ikke ville vist i all offentlighet til vanlig. Og det er mange skrudde mennesker som tenker helt andre ting enn en matsstasjon for barn når de ser bryster. Uansett hvilken sammenheng.

Jeg synes det var direkte uhøflig engang da noen ammet barnet sitt rett foran nesa mi. Jeg var på jobb og ho var en kunde. Hadde armen til brystet, samtidig som ho pratet og skulle handle av meg.

Personlig slet jeg veldig meg og amme når andre personer var til stedet, for meg var det bryster og ikke en matstasjon, og ville ikke at andre skulle se de.

Skrevet

mente barnet til brystet, ikke armen... moro med skrivefeil.

Skrevet

Men altså, hva skal man gjøre hvis man f.eks er på stranden / på fjelltur / på kjøpesentre uten ammerom da? Sette seg på en utedo eller inni skauen? Så lenge man kanskje setter seg litt i et hjørne og gjerne dekker litt av brystet med en klut eller noe kan jeg ikke forstå hvorfor det er så provoserende. Blir jo en annen ting om man løper rundt og vifter med puppene, da.

Skrevet

Jeg ble snakka til på sykehuset fordi jeg ammet offentlig.

Vi var og besøkte svigerbroren min på sykehuset, men siden babyen vår bare var noen dager gammel og svogeren min hadde en smittsom infeksjon ventet vi i gangen mens mannen var inne. Ungen var helt hysterisk, så jeg satte meg i en sofa lengst inne i kroken og ammet henne. Hadde på meg ammetopp og la en klut over for å dekke så godt som mulig. Men allikevel kom en av pasientene bort til meg og sa at sånt fikk jeg gjøre et annet sted. Det er jo ikke ammerom på avdelingene heller, og toalettene er knøttsmå. Skulle jeg gått rundt på det svære sykehuset og leita etter et ammerom hadde jeg ikke funnet det før vi skulle gå hjem igjen...

Skrevet

amming er flott!!!

men jeg også har blitt bedt om å ikke amme mitt barn i offentlighet... da spurte jeg hvorfor det var greit at alle andre fikk spise der, men ikke mitt spedbarn som trengte maten så sårt... personen beklaget seg, sa han ikke tenkte på det på den måten... jeg fikk da fortsette å mate mitt barn....

mange folk derute som glemmer at morsmelk er meget viktig for småtassene våre!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...