Gå til innhold

lavt blodtrykk..noen tips for å øke det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

jeg var hos jordmor idag, og da lå blodtrykket mitt på 88/55 og det selv om jeg følte jeg var stresset da jeg var litt sent ute til avtalen.

Hun sa det ikke er noe farlig, men at det bare er litt ubehagelig for meg. (svimmel, hodepine osv)

Jeg er 32 år og gravid i uke 25 med mitt fjerde barn. Jeg har gjevnt hatt lavt blodtrykk på rundt 100/60 men det har aldri vært så lavt som det det er nå...

noen som har tips om å øke det litt??? Så jeg slipper å være så svimmel? Er det flere der ute som har samme problem, og hva gjør dere? hvilken beskjed har dere fått hos lege/jordmor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lakris.

Og koffein, men det skal jo begenses i svangerskap.

Men lakris øker blodtrykket- ekte lakris da.

Pandalakris er faktisk bra.

Skrevet

takk takk. skal forsøke det ja!

Skrevet

Rådene til dailis øker bare blodtrykket der og da, så det er det ingen poeng i.

Skrevet

har du noen råd da, som er litt mer langvarige? uansett så hjelper det vel når man er så svimmel?

Skrevet

hva med å spise leverpostei? det er mye jern i fks, og ikke minst jerntabeletter? mitt lå på 90/60 sist gang, fikk jerntabl. med en gang, rart hvis hun ikke har sagt noe om det... gå å snakk med de på apoteket du, de er reseptfrie!

Skrevet

hmmm ja det må jeg si, dersom det er en sammenheng der så burde hun ha informert meg om det. Hun testet ikke jernlagrene mine denne gangen her men tidligere har de vært helt fine....

Jeg løper til apoteket i morgen den dag...kanskje de kan si noe mer..

takk takk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...