Gå til innhold

Jeg tror vertfall ikke på denne artikkelen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akupunktur setter igang fødselen?

Svaret er faktisk nei. Det kan ikke sette igang fødselen og skal ikke brukes til det heller.

Dette blir av og til diskutert på debattene våre og noen påstår at dette er mulig. Akupunktør Kathrine Aschoug har skrevet en artikkel om fødselsforberende akupunktur

Jeg leste denne artikkelen da jeg logget meg på her i sted.. Der står det at akupuntur ikke setter i gang fødselen..

Det tror vertfsll ikke jeg på da jeg to ganger tidligere har tatt nettopp akupuntur for å sette igang fødsel og har født 1-2 timer etter att siste nål var satt. Det samme gjorde min kusine da hun gikk på overtid.. Hun fødte også 2 timer etter siste nål var satt. Og jeg kjenner også flere som har erfart dette... Og at dette bare er tilfeldig. Det tror jeg ikke noe på.. Altfor mange tilfeldigherer da i så fall.

noen med samme erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke helt jeg. Har god erfaring med akupunktur, ikke i forhold til fødsel, er første gang for meg dette, men med andre ting. Jeg tror at det er mange som driver med akupunktur som kanskje ikke er så flinke, eller mange og mange, men er noen.

Og kanskje det ikke funker der, men jeg har tro på det, og har tenkt til å prøve det selv hos hun jeg går til , som er fantastisk flink. :)

Skrevet

Jegg har vertfall veldig god erfaring med hun jeg går til.. ikke bare når det gjelder fødsler, men mye annet og.. og jeg vet at jeg skal uansett hva den artikkelen sier ,ned til henne å få hjelp denne gangen og.. Jeg har i tillegg har noen sykt lette fødsler så det kan ikke skade.. Med første gutten hadde jeg 7 cm åpning da jeg kom til klinikken og 7 imin etter jeg kom inn på fødestuen var gutten ute... Med nr 2 hadde jeg 9 cm åpning å det gikk enda kortere tid med hann.. :) så nåler liker jeg vertfall veldig godt... :)

Skrevet

Ja jeg regner med hun er flink hun du går til, siden det har fungert når du har prøvd det tidligere. Hun jeg går til har gjort det på andre med hell, så jeg syns ihvertfalll det er verd et forsøk. Hvor skal du føde?

Skrevet

Ja tror det.. det viker vertfall som hun er flink :) Men selvfølgelig er det jo noen som er mere motakelige en andre.. å hun mener jeg er såpass motakelig at jeg får ikke akkupuntur før det er "forsvarlig " å gi meg det siden jeg har gått rett i fødsel begge de to andre gangene..

Jeg skal føde på føden eller storken i Bergen.. Hvor skal du føde da?

Skrevet

Ble veldig nysjerrig nå. . Gruer meg veldig til fødselen. . men øynet her et lit håp. Hvem og hvor går du til akupungtur i Bergen. Er det noen på KK, eller private? Skal kanskje føde i Bergen om jeg ikke får reist til Voss.

Har foresten veldig tro på akupungtur jeg, har drevet med hester i mangen år, og da bruker vi det som behandling mot det meste. Har forstått det slik at det handler om å åpne og stenge energistrømmer i kroppen, og det må jo kunne påvirke fødselen om det gjøres rett?? . .

Skrevet

Jeg skulle også gjerne visst navnet. Kan godt tenke meg å prøve akupunktur dersom jeg går på overtid. Skal også føde i Bergen:-)

Skrevet

Jeg går til privat person. hun bor på Hamre, Det er fra nesttun så kjører dere mot os. men ikke så langt bare rett over vallaheiane til dere kommer ned til kalandsvannet. og jeg kan sende dere nr hennes på en pm.. Hun har jeg veldig god erfaring med vertfall. Og til henne skal jeg selv igjen når det nermer seg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...