Kamomilla:-) Skrevet 2. januar 2009 #1 Skrevet 2. januar 2009 Glemte meg helt rett før jul og spiste en halv brødskive med roastbiff på.... tenkte ikke på at det kunne være toxoplasmose i den (steker alltid kjøttet mitt godt, så aner ikke hvorfor jeg ikke tenkte på det samme med roastbiff). Nå er jeg selvfølgelig livredd for at det var toxo i kjøttet, tar bort all gleden ved graviditeten akkurat nå. Forrige test, i uke 8, var negativ, skal ta ny test på torsdag, da er det 3 uker siden jeg var så dum!!!! 16 uker på vei nå. Er det noen her som har erfaring med smitte av toxoplasmose under (ikke før) et svangerskap?
Gjest Skrevet 2. januar 2009 #2 Skrevet 2. januar 2009 Slapp helt av, sjansen for å bli smittet er så og si nesten lik null! Det er mange som spiser både roastbiff og spekemat hele svangerskapet. Selv holder jeg meg unna stort sett men har falt for fristelsen et par ganger. Vi må ikke bli overhysteriske heller:-)
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 2. januar 2009 #3 Skrevet 2. januar 2009 Ta det helt med ro vil jeg også si! Det er som nevnt ovenfor her liten sjanse for at man blir smittet. Og vi blir anbefalte å holde oss unna kjøtt som ikke er kokt eller gjennomstekt fordi det er en potensiell smittekilde. Tror nok det er flere av oss som har spist saker uten å tenke oss om. Ingen grunn til panikk, bare hold deg unna nå resten av tiden så går det nok bra:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå