tjorven- nr 3 Skrevet 2. januar 2009 #1 Skrevet 2. januar 2009 Hvordan holder dere ut?? Dette er 2. mnd min syklus er helt på bærtur...13 dager over IKM i dag...sist var jeg 2,5 uker over..så går vel enda noen dager før mensen dukker opp....magen er skikkelig oppblåst!! Utrolig irriterende dette her midt i prøvingen!! Bør man oppsøke lege, eller får man bare beskjed om å se det an?
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 2. januar 2009 #2 Skrevet 2. januar 2009 Jeg har også lange og ustabile sykluser, og ja, det er veldig vanskelig å holde ut når syklusen er så lang. Dessuten bruker jeg masse penger på el-tester, for el bruker sååå lang tid på å komme. Første gang jeg var gravid så var syklusen min på hele 9 uker! Jeg har ikke tatt kontakt med lege. Vi prøver å bli gravid igjen nå, så jeg temper og bruker el-tester. Dersom det ikke klaffer innen et par mnd. så kommer jeg til å ta kontakt med legen om problemet.
tintafant-m/2 jenter Skrevet 2. januar 2009 #3 Skrevet 2. januar 2009 jeghar laaange sykluser. 3 mnd mellom forrige mens. Håpløst....
blirjegsnartmamma Skrevet 2. januar 2009 #4 Skrevet 2. januar 2009 Jeg har hatt helt ubeskrivelige sykluser, korteste var på 65 dager, lengste hittil på 162 dager.. Denne runden har jeg vært på pergo, aner ikke om jeg har hatt el, men nå er jeg på dag 40 (hvis jeg husker rett) fremdeles bare negative tester, men det er jo håp så lenge mensen ikke kommer. Jeg oppsøkte lege ganske raskt, fordi jeg visste at jeg hadde PCOS fra før av.. Har prøvd i litt over 1 år nå, så tok litt tid å komme igang med medisiner osv selvom jeg ar raskt ute. Men de sier som regel at man skal gå til legen etter å ha prøvd 1 år uten å få det til. Noen ganger vil ikke legen hjelpe før det heller.
tjorven- nr 3 Skrevet 3. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 3. januar 2009 åååh..dere har jo myyye lengre en meg......tar alle el tester? Jeg har enda ikke prøvd....når skal man starte testingen hvis syklusen er på nesten 7 uker? Er jo håpløst tenker jeg...må jo teste i det uendelige....Vil ikke legen ta hormon prøver før det er gått 1 år? 1000 spørsmål sitter jeg igjen med...livredd for at dette er noe som vil pågå lenge...
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 3. januar 2009 #6 Skrevet 3. januar 2009 Eggløsning finner sted ca.12-14 dager før mensen kommer. Så hvis du har syklus på ca.7 uker så ville jeg startet å teste på dag 32. Jeg pleier å begynne å teste når jeg merker at eg-slimet kommer, da er ikke eggløsning så langt unna som regel.
Dilldall Skrevet 3. januar 2009 #7 Skrevet 3. januar 2009 Det utrolig vanskelig synes jeg. Må bare presse vekk tankene på prøving. De første periodene testet jeg annenhver dag utover 28 dager, men måtte slutte med det. Ble helt tullerusk. Nå tester jeg kun hvis jeg skal noe spess, som drikke. Tr kommer jo uansett er blitt innstillingen min Har ikke brukt el-tester, synes det blir for mye. Prøver å ikke bare tenke prøving hele dagen.Så jeg aner ikke om jeg har el eller ikke. Skal se ann et par måneder til, så tenker jeg at jeg skal ringe legen. For da nærmer det seg 3/4 år siden jeg slutta på p-pilla. Skal begynne med Shine helsekost nå, så håper det kan rense opp litt i kroppen min og få syklusen stabil og ikke så lang!
Lillevenn33 Skrevet 3. januar 2009 #8 Skrevet 3. januar 2009 Jeg blir med på denne tråden! Jeg har en syklus på ca. 6-8 uker. Jeg er helt avhengig av EL tester (ikke at jeg bare MÅ teste, men ellers finner jeg aldri EL). Jeg begynner å teste når jeg begynner å få EL slim, Da kommer EL som regel innen en uke eller 2. Hvis du ikke ønsker å bruke tester så kan du bare ha masse sex de ukene når du har EL slim. Dette er en tålmodighetsprøve, det er i hvertfall sikkert! Jeg har gått på Pergo (enkel kur) en gang, men da fikk jeg ikke EL før jeg ville gjort uansett (dag 27 i syklusen). Gyn ønsket å gi jeg dobbel kur med Pergo, men så ble jeg gravid på egenhånd. Men det endte i MA i november. Så nå venter jeg på EL igjen. Hvis ikke jeg blir gravid denne gangen så går jeg for en dobbel pergokur. Kanskje EL kommer litt tidligere da? Har dere andre vurdert Pergo? Har dere blitt utredet for PCOS? Jeg har blitt gravid en gang før (fullført svangerskap). Da ble jeg gravid på egenhånd uten medisinsk hjelp. Så det går an! Men det er kjipt å vente mye lengre enn de fleste kvinner på neste EL.
Pooh Skrevet 3. januar 2009 #9 Skrevet 3. januar 2009 Ikke bare, bare å holde ut, nei. Jeg har sykluser på opptil fem måneder. Jeg sluttet på p-piller i november 2007 og har kun hatt fire TR siden da, den siste nå nylig. Jeg tok kontakt med legen etter ca et halvt år, tok blodprøver og GU og fikk beskjed om at alt var normalt, og at jeg kunne komme tilbake etter et halvt år (tilsammen et år) hvis ikke jeg hadde blitt gravid. Jeg fikk da resept på pergo, men kunne ikke begynne på det før jeg fikk TR. Derfor måtte jeg vente noen uker før jeg kunne begynne på min første pergo-kur, men heldigvis dukket TR opp til slutt. Nå er jeg akkurat ferdig med min første kur og håper at EL dukker opp mer som normalt! Man må nok bare være tålmodig. Hvis man stresser, blir det vel bare enda verre. Uansett skader det ikke å ta en prat med legen din. ) Lykke til!
blirjegsnartmamma Skrevet 3. januar 2009 #10 Skrevet 3. januar 2009 jeg tester ikke etter el.. mest fordi jeg ikke har el på egenhånd.. (mye vits i å prøve på baby da) men også fordi at syklusene aldri er like lange, så det er helt nytteløst å finne ut når..
tjorven- nr 3 Skrevet 3. januar 2009 Forfatter #11 Skrevet 3. januar 2009 Tusen takk for så mange svar =) i dag er jeg 2 uker over IKM ( som jeg trodde var julaften...) Begynner å bli irritert her på denne lurekroppen min...Burde prøvd å slappe litt mer av..men lettere sagt en gjort... Høres litt rart ut å begynne med el tester så langt ut i syklusen, men det stemmer sikkert...el slim har jeg hatt 2 ganger i mitt liv ( som jeg har oppdaget da) Er jo i den tiden vi ofte tar litt sex pause ..etter å holdt på nesten hver dag fra mensen blir ferdig.... : / Har jo blitt gravid 3 ganger før, men den siste endte i SA da jeg var 13+3 uker på vei, og det er etter den at jeg har fått alt dette tullet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå