beggeto Skrevet 2. januar 2009 #1 Skrevet 2. januar 2009 Jeg er ikke det man kalle en positiv person. Dessverre. Jeg gir ikke mye av meg selv, jeg er redd for å dumme meg ut og redd for at andre ikke skal like meg. Jeg tenker ofte på om jeg har sagt noe som kan oppfattes feil og som kan føre til at andre syns jeg er rar eller dum. Jeg kommer svært sjelden med morsomme kommentarer, forteller ikke vitser og er lite morsom. Jeg har lyst til å bli litt tryggere og mer positiv og tenke mindre på hva andre syns om meg. Men jeg merker at noe hindrer meg. Jeg er rett og slett redd for at dersom jeg begynner å tenke positivt (f.eks at joda de syns jeg er en hyggelig person å være sammen med), så skal det føre til at jeg ikke får med meg signalene. Jeg kjenner noen som er veldig positive og som tror at alle andre liker deres selskap, uten at det helt stemmer. De oppfattes lett som innpåslitne og slitsomme. For å si det sånn: Jeg er redd for at dersom jeg begynner å ignorere tanken på at andre ikke skal like meg, så kan det føre til at de ikke liker meg og at jeg ikke vet om det. Og det skremmer meg viss dere skjønner. Er det mulig for et positivt menneske å gi noen råd om hvordan bli et tryggere og mer positivt menneske? (Ja det var nok 1000kroners spørsmålet)
Asobi Skrevet 2. januar 2009 #2 Skrevet 2. januar 2009 Ja, det var 1000 kroners spørsmålet. Hehe;) Tror det er skrevet utallige bøker om akkurat dette og det er nok fordi det er mange av oss som tenker slike tanker. Jeg er en ganske så positiv person vil jeg påstå, men det er ikke fritt for at jeg kan få skikkelig hetta noen ganger. Særlig hvis jeg har tullet endel og kan da i ettertid tenke at jeg kanskje tok litt av eller kanskje tok litt mye plass. Tror mitt tips blir at du må prøve å slippe litt taket på de tankene som ikke lar deg være positiv. Jeg bruker å tenke at alle liker glade og positive folk og særlig dersom man gir mye positiv respons på det som blir sagt. Du trenger med andre ord ikke å være så morsom selv, men smil og gi de du er sammen med en følelse av at de er morsomme;)
beggeto Skrevet 2. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. januar 2009 noen som har en bra bok å anbefale? Om temaet altså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå