elize m/3 prinsesser & 1 prins Skrevet 2. januar 2009 #1 Skrevet 2. januar 2009 Blir sannsynligvis keisersnitt på meg. Er i uke 34 nå, men ene tvillingen vokser ikke, har et avvik på -34% ( er 1400g nå), så de tror ikke hun vil takle riene ved fødsel særlig godt. Dette kan selvfølgelig endre seg alt ettersom hvor lenge de har det fint inni magen. Er innlagt på obsposten så er sånn dag til dag vurderinger som blir gjort. Men har forstått at sånn som det ser ut nå så blir det sannsynligvis snitt:O( Har i den anl noen spm: Kan jeg bli sterilisert samtidig med snittet? Siden de først har åpnet meg da likssom. Må jeg betale noe for det da? Er det evt noen bivirkninger / tilleggs smerter ved sterilisering? Kan jeg gjøre noe/ta noen vitaminer for at sårtilhelingen skal gå bedre? Når kan jeg trene igjen? Når får man lov til å opp å gå igjen etter operasjonen? evt andre tips pg gode råd mottas med takk!
Gjest Skrevet 2. januar 2009 #2 Skrevet 2. januar 2009 Heisann vil du sterilisere deg så si fra med en gang, jeg skulle gjøre det , men ombestemte meg.Det er gratis under snitt.Trene må du vente 12 uker med å trene mage musklene fikk jeg beskjed om pga de er skjært av. Var oppe å gikk noen timer etter på. Lykke til :0)
Sjokoladekaka Skrevet 2. januar 2009 #3 Skrevet 2. januar 2009 Etter 6 veker kan du trene forsiktig, men fortsatt vere forsiktig med magemusklane. Du skal opp av senga så fort det lar seg gjere etter operasjonen. Det med korleis det gror, har eg ikkje tenkt over, men veit at røyking kan gjere at det gror seinare. Ellers er det vel vanleg, sunt kosthold og at ein er litt trent som er det beste. Du kan bli sterilisert under snittet, og eg trur det då ikkje kostar noko. Men her er eg ikkje heilt sikker. Lykke til:)
Miss Foster Skrevet 2. januar 2009 #4 Skrevet 2. januar 2009 Håper du får ha dem lengst mulig inne i magen din og ønsker deg lykke til ) I følge en venninne (som er sjefssykepleier) så er sterilisering gratis under keisersnitt, men du må si ifra på forhånd. Du kan begynne å trene igjen etter 6 uker, men magemusklene bør vente i 3 mnd. Du skal så kjapt som mulig opp etter operasjonen, ikke frykt, de kommer til å si det til deg ganske raskt )
Raych Skrevet 2. januar 2009 #5 Skrevet 2. januar 2009 Hei. Ønsker deg lykke til i alle fall:) Du kan bli sterilisert samtidig som snittet ja, men da må du si fra på forhånd. Sårhelingen blir mest påvirket av hvordan vevet og huden din gror. Dette er individuelt og arverlig. Hvis du har noen andre arr kan de gi en god pekepinn på hvordan KS arret blir etter hvert:) Ikke få sol direkte på arret det første året i alle fall. Såret gror som regel veldig raskt. Jeg har tatt 2 KS og har vært i full trening med både styrke og kondisjonstrening etter 5-6 uker. Hvis du er vant til å trene før og under svangerskapet kan du starte tidligere. Du må prøve deg litt fram. Hvis du kjenner ubehag fra mage og sår skal du ikke trene. Opp og gå kan du gjøre så snart du føler deg klar til det etter operasjonen. Noen går etter noen timer, mens andre ikke går før dagen etter osv. Begge deler er like normalt. Ha med deg bukser til å ha etter inngrepet som ikke sitter akkurat over såret. Bukser med kun strikk er gode, eller høye bukser som går over arret, eller lave som går under.
elize m/3 prinsesser & 1 prins Skrevet 2. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 2. januar 2009 Tusen takk for svar:o) Er vant til å trene, så håper jeg får en fin tilhelingsprosess uten noen kompl slik at jeg kommer meg fort etterpå. Så skal jeg jammen gå for sterilisering og. Så må vel ta det opp med legen i morgen da. Litt rart å tenke ¨på, men er fornøyd med 4 barn og disse p-pillene gjør meg jo riv ruskende gal til tider.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå