Gå til innhold

Nye regler i forhold til pappaperm??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har fått med seg hvordan den nye permisjons ordningen blir???

Sjefen min har visst sjekket dette med NAV, og fikk høre av en kollega at hun jublet, for jeg kom ikke til å være borte mer enn 8 mnd....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fedrene får mer permisjon fra 1. juli. Så hvis du føder etter det, påvirker det permisjonen deres. Noe av det de får tas fra fellesdelen i dag, og noe kommer i tillegg. Men hvor lenge du blir borte, kommer jo an på hvor lang tid du velger.

Skrevet

For barn født ETTER 1.juli: 56 uker eller 46 uker (alt ettersom dekningsgrad) Mor skal ha tre uker før og 6 uker etter fødsel. Far skal ha 10 uker. Resten kan fordeles akkurat som dere vil :-)

For barn fødtFØR 1.juli: 54 uker eller 44 uker. Mor 3+6 uker. Far 6 uker. Resten fordeles som dere vil :-)

Skrevet

Tusen takk for svar jenter... Føler at jeg må være litt forberedt når jeg kommer på jobb på mandag... Sjefen er etter meg hele tiden og gnåler om hvor lenge jeg kommer til å være borte fra jobb...

Jeg har termin i mars, så da gjelder det som jeg trodde.... Dessuten har jeg gitt klar beskjed om at jeg ikke vet om når jeg kommer tilbake, siden jeg ikke vet om vi har noe barnehageplass.... Hun ble helt paff når jeg fortalte at jeg kan ta mer permisjon om jeg ønsker, men da ulønnet....

Står det noe om dette på nav sine sider??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...