Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #1 Skrevet 2. januar 2009 Har et nytt forhold med en mann som har en 10 åring. Han er redd det skal klikke for henne hvis vi presser henne til å godta forholdet vårt. Kan dette være mulig? At hun blir gal på en måte, jeg tror jo ikke det. Men hun tar jo dette forholdet veldig hardt. Så hun oppfører seg jo helt j,,,,, noen ganger. Men kan det være mulig at hun klikker??
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #2 Skrevet 2. januar 2009 Jeg vil ikke tro det kommer til å klikke for henne. Enkelte unger kan ta det hardt når mor eller far får ny kjæreste, jeg PERSONLIG tror dette kan være fordi man ikke har vært flinke nok til å forbrede ungene på at mor og far aldri kommer til å bli sammen igjen, og at de kommer til å få seg nye kjærester. Dette er noe jeg mener mor og far bør ha pratet med ungen(e) om tidlig etter bruddet. Når jeg gikk inn i et forhold med en mann med barn fra før tok jeg ting veldig rolig, lot barnet "bestemme" når vi skulle treffes osv. Jeg dukket ikke bare opp i døren i dag og ble der liksom. Lot ungen venne seg til meg. Kanskje dere burde være kjærester når han har "fri" fra ungen. Så kan dere på den måten se om dere virkelig vil satse på hverandre, og heller prøve forsiktig frem med tanke på ungen hans. Et liøte tips til fra meg er å gi henne mye oppmerksomhet (både du og selvfølgelig hennes far) sånn at hun ikke føler seg i veien når dere er sammen alle tre.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2009 #3 Skrevet 3. januar 2009 Takk for svar, men vi har akkurat flyttet sammen da, så er litt for sent å ta det rolig. Men vi sitter jo selvf ikke å kliner foran henne, hun får det som regel som hun vil med at vi ikke tar på hverandre eller koser. Bare lurte på hva andre trodde om hvor mye slikt kan skade er barn liksom ?!!
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2009 #4 Skrevet 5. januar 2009 selvfølgelig blir ikke ungen "gal" i den forstand at hun klikker. det som kan skje er at hun føler seg såret,utilpass,oversett og overkjørt. det er tross alt et barn det er snakk om, så må nesten legge det litt opp mot hva hennes behov er. hun må få venne seg til dette nye. ta det med ro så går vel alt av seg selv til slutt. ta ting gradvis. prat med henne om hva hun mener og føler om det.
*-* Skrevet 6. januar 2009 #5 Skrevet 6. januar 2009 Sikkert smart å ikke klenge for mye og demonstrere deres egen forelskelse og tosomhet foran henne, men samtidig tror jeg barn har godt av å se og forholde seg til at voksne er glade i hverandre. Da vi flytta sammen pleide vi å ha som kjøreregel at vi passet på å klemme like mye på ungene som på hverandre. Nesten så vi telte etter, en klem her og en klem der. Hvis barna kom og ville avbryte en klem mellom oss, så tok vi ungen med i klemmen og skviset til, noe som stort sett bare førte til latter og god steming. Men det er slevfølgelig lettere med mindre barn, funker kanskje ikke så veldig godt på en tiåring med piggene ute... Men selv om ikke du skal overklemme på ditt stebarn sånn i starten så kan jo far passe på at han gjør det. Det er han som må passe på at han har nok tid til alle nå, så verken du eller barnet føler dere truet på tid med ham. Det er den viktigste jobben han har som kjærste og far, og den tar litt tid:) Ellers ville jeg prøvd å finne stunder og situasjoner hvos du kan være sammen med stedatteren din alene, noe bare dere to kan gjøre sammen, slik at dere får knyttet litt bånd og etablert et eget forhold utenom far. Det å få og prioritere egentid med stebarnet kan ikke overvurderes tror jeg, og er en investering man i de fleste tilfeller får masse igjen for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå