Gå til innhold

Har dere fått svar på søknaden dere sendte til nav?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk ut i permisjon nå den 26.des, men har ikke hørt noe fra nav etter at jeg sendte inn søknaden om fødselspenger for en stund siden.

Når er det vanlig at man får vedtaket de har fattet (evt avslått)?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har heller ikke fått noe svar ennå. Jeg har måttet ringe dem flere ganger for å sjekke fordi jobben min har sendt inn papirer til dem nå 4 ganger uten at de har motatt dem. Ser ut som jeg må ringe dem(nav) på nytt på Mandag igjen. Begynner bli stresset av dette..

Skrevet

Hmm..får vel kanskje ringe dem på mandag jeg også. Får heldigvis foreldrepenger av arbeidsgiver, så er ikke veldig stressa (enda...). Men greit å få det i boks uansett!:)

Skrevet

snakka med de på NAV idag jeg og da sa de at de ikke behandlet den typesøknad før etter fødsel, men at jeg ville få utbetalt i jan for det om.

Skrevet

Jeg har går ut i permisjon om 3 uker, og sendte søknad i oktober. Fikk svar per post i begynnelsen av desember om at søknaden var invilget og oversikt over hvor mye og når jeg får første utbetaling...

Skrevet

Jeg fikk også beskjed om at jeg ikke fikk noe skriftlig svar før etter fødsel. Var noe med at de ikke kunne sette noe sluttdato for permisjon før etter fødsel eller no.

Skrevet

Ok, da får jeg bare vente til etter fødselen og se om det dukker opp noe da!:)

Takk for svar hvertfall :)

Skrevet

Di kan jo ringe og høre. Men siden du får penger av arbeidsgiver så er det jo egentlig ikke noe stress som du sier.

Jeg skal få penger av nav, derfor jeg er små stressa...:)

Skrevet

Jeg gikk ut i permisjon 23.des og har heller ikke hørt noe. Sendte inn papirer i oktober! Har vært mye rot og tull både fra arb.giver og navs side denne gangen - så jeg venter til midt i mnd (en uke eller 2 før neste utbetaling etter planen skal finne sted) og prøver å få en bekreftelse fra dem dersom jeg ikke får brev før.

Skrevet

Jeg synes alltid det er noe tull med nav jeg. Stoler ikke så veldig mye på dem. Derfor er det greit å følge opp selv.

Skrevet

Har også hørt med NAV og fått til svar at vedtaket kommer etter at de har fått beskjed av folkeregisteret. De må kunne sette slutt-dato på papirene, i fall prematur fødsel. Men pengene kommer før.

Skrevet

Jeg fikk endelig svar pr tlf i går 2 januar, etter å ha sendt inn i slutten av september. Den ble avgjort 2 januar, og venter nå skriftlig vedtak i posten innen 1 ukes tid. Jeg ville purret på hvis du fremdeles ikke har hørt noe. Det skal ta 3 mnd behandlingstid.

Skrevet

Tror kansje at det er forskjellig i fra kommune til kommune hva de gjør? jeg har sendt inn i oktolber og ikke fått svar,ble bekymret og tok kontakt,de sa at alle opplysningene på meg stemte,og lå klart til utbetaling når den tiden kommer... så får bare stole på det da....begynner permisjon 9 jan. (får sykepenger frem til det)

Skrevet

Saksbehandlingstid er forskjellig fra sted til sted :) . Her (ca 60000 innbyggere) tar det ikke mer enn noen uker, selv leverte jeg ca 5-6 uker før permisjonsstart.

Skrevet

Her hvor jeg bor fikk jeg beskjed om at de hadde 4 ukers behandlingstid, så dette varierer nok ja. Og ettersom jeg leverte i siste liten og det i tillegg er jul er det kanskje ikke så rart at jeg ikke har hørt noe enda...;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...