Gå til innhold

hvems metode er best?

elsker☆deg☆gutten☆min

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg og far er totalt uenige når det gjelder måten vi sien NEI på, til lillegutt når han fingrer med noe....

FAR: står oppreist (ca 180 høy) gjerne med kaffekoppen i hånda å sier NEI med den strengeste og mørkeste stemmen (han mener guttungen kan sette seg i respekt med en gang) å han står oppreist slik

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil ikke si at det er den riktige måten :-s

Hvordan gjør du det?

Skrevet

OOOOOOJJ...... hehe ble ikke helt ferdig!!!!

han står oppreist slik ja, å kan si NEI oppmot ti ganger, før lillegutt begynner å gråte.

dette er hans metode-og den er best!!!!

MOR: jeg setter med ned på huk sammen lillegutt, sier nei med vanlig, men bestemt stemme (kun 1 gang) åsså skyver jeg han bort fra "åstedet" (endten kryper han tilbake eller så finner han seg noe nytt å pusle med)

far er sint på meg for at jeg er så "snill" hele tia, jeg er dumsnill.... lillegutt kommer til å lure meg trillrundt når han blir eldre.

mens far har han respekt for (jeg vil si redd for)

hva mener dere?

Skrevet

Du vet de fleste vil være enig med deg, det er jo helt logisk... :)

Skrevet

Du har rett:-) Forskjell på respekt og det å gjøre barnet redd.

Skrevet

jeg må legge til at han har ett barn fra før av, å dette barnet har virkelig respekt for pappan sin.... men har ikke tatt noen "skade" av det, hvis du skjønner hva jeg mener?!!!

å dette argumentet er det eneste argumente han har mot meg, "det funka på nr 1"!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

haha..må le litt. Samme diskursjon her i huset. Har en tass på 7 mnd som er over alt om dagen. Pappan si nei,nei,nei, hoier eller tramper i gulvet for å få han til å slutte. Jeg mener det er best med et BESTEMT "NEI", og flytte han fysisk fra det han klatrer på. Ikke sint stemme, men klar og tydelig. Mener jeg har rett selvfølgekig. barn lærer av klare korte beskjeder. En blanding av deg og mannen din sin måte, tror jeg er best. Tror det er lurt å ha en litt annen stemme enn når du prater vanlig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...