Gå til innhold

Har barna "HÆ" perioder eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her går det nesten ikke i annet enn "HÆ" når jeg snakker med sønnen min på 2 år. Sier ikke bare hæ.. èn gang heller. Så sier han hæ til nesten alt jeg sier/spør han om..

Hehe irriterende til tider. Men litt sjarmerende å da, så må jo smile litt :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe tror det har no med aldern å gjøre for sånn var jenta mi å i den aldern. helt håpløst. men det går snart over skal du se ;)

Skrevet

Ja, helt typisk 2 åring.

Jeg har en nevø som er to år nå, og det er HÆ og "bare litt?" det går i. Trøst deg med at det er mye mer sjarmerende med et hæ nå enn når han er 14...

Skrevet

Da eldstejenta mi var 4-5 gikk det konstant i hæ hæ hæ??

Trodde jeg skulle bli gal, at hun var i trassalderen og bare ignorerte meg.

Men så tilfeldigvis skulle vi til legen, og da han sjekket ørene på en sånn rutinekontr konstanterte han at hun hadde væske i mellomøret. En antibiotikakur, så var alle hæ'ene borte! Det viste seg at hun hørte dårligere pga dette. Sier ikke at det trenger å være det altså, men hvis det fortsetter, spes hos litt eldre barn kan det være greit å få sjekket

Skrevet

Ja, det tror jeg. Min søster var et konstant "HÆ?"-barn da hun var 4-5 år. Det gikk faktisk så langt at mamma trodde min søster hadde dårlig hørsel, og dermed fikk henvisning til ørespes.

Men der var hørselen på topp, gitt! :)

Skrevet

Hehe kan tenke med det er mer sjarmerende hos en 2 åring ja ;o)

Men det er vel som folk sier, hver sin alder og hver sin sjarm :o)

Han har vært mye syk i det siste, så har sjekket ørene hans ofte. Men det har ikke vært noe der. Så er nok bare at han har funnet på noe nytt.. =P

Men ja, det kan nok være en årsak hos noen ja..

Men jeg også blir litt smågal noen ganger.. Prøver da å ikke svare. Men da får jeg bare hæ hæ hæ til jeg svarer!

Men godt å se at det er typisk 2 åringer da :o)

Skrevet

jeg også har ei jente som bare sa hæ på alt som var...hun lærte noen ord, men var sen med snakking.. jeg trodde det var normalt..men barnehagen nevnte for meg at jeg kunne høre med lege for sikkerhetens skyld...vel endte med øreoperasjon..(ikke stort inngrep men dog) nå sier hun sjeldent hæ....annet enn når hun ser på barnetv eller ikke "vil" høre det som blir sagt...

Skrevet

Hm.. Okey.. Nå har gutten min mange ord da. Han har blitt veldig flink nå den siste tiden, tar nye ord ofte. Så håper det bare er alderen.

Skrevet

Selv sier jeg mye "hæ" rett og slett fordi jeg vente meg til det en gang i tiden.. og når jeg akkurat har sagt det, så hørte jeg liksom hva som ble sagt likevel..

Skrevet

Har også en på snart 2 år og her går det i "HÆ" hele dagen... Spesielt hvis det er en beskjed han ikke "vil" høre, virker det som. Må liksom si til han at "mamma vet at du hører, kan du gjøre som jeg ber deg om"....

Er vel bare en fase, forhåpentligvis.

Skrevet

Hahaa=) måtte le litt nå, for jenta mi på 6 mnd. sier ikke noe annet nesten ! Svarer henne med det samme, så det blir jo helt komisk etterhvert=)

Skrevet

Jeg har en samboer jeg, som sier "hæ" bare for å få meg til å gjenta det jeg sier flere ganger før jeg oppdager at han bare tuller med meg. Men når jeg sier "hæ" når jeg faktisk var uoppmerksom eller han snakket utydelig, og faktisk ønsker at han skal gjenta det, så tror han at jeg bare tuller med han igjen og bruker ikke å gjenta noe... Men jeg gjentar alltid jeg, fordi jeg er alt for godtroende...

Har også en nevø med svært selektiv hørsel. Du kan stå en halvmeter i fra og rope til ham uten at han svarer eller viser at han hører deg. Men sitter man og prater om noe mens han er opptatt, så kan han plutselig kommentere noe som blir sagt, helt ut av det blå. Er søtt, men utrolig irriterende noen ganger. Virker ikke som han forstår at han burde svare eller vise at han hører. Mest trolig er han i sin egen lille verden". (8 år gammel)

Skrevet

Hæ..? Nei den har jeg aldri hørt før...

Hæ..? kan du gjenta, jeg hører ikke hæ??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...