Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #1 Skrevet 2. januar 2009 Jeg og mannen min er oppvokst med forskjellig syn på alkohol. Så de kranglene vi har, dreier seg stort sett om det. Jeg liker ikke at han drikker seg full når vi er hjemme, da vi har to små barn, et under 2 år og en baby. På nyttårsaften hadde vi selskap hjemme og han gjorde selvsagt det samme. Da var hans "oppgave" å stå opp med størstemann og han våknet pga rakettene og ville sove med oss. I tillegg var minstemann syk, så jeg følte det var urimelig at han skulle drikke såpass mye. Er jeg urimelig når jeg "krever" at han holder seg og ikke drikker seg beruset når han er hjemme med familien? Jeg er ikke vant til alkohol i min familie, så lurer litt på hva andres forhold til det er...... Dette høres skikkelig "fjortis" ut, men jeg begynner faktisk å lure på om mannen har et problem med alkohol....
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #2 Skrevet 2. januar 2009 Det spørs hva du mener med å drikke seg full. Hvis det betyr at han ikke kan ta seg av barna + skifter personlighet synes jeg ikke det er greit. Men at han tar seg tre/fire glass vin synes jeg er helt greit.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #3 Skrevet 2. januar 2009 nei du er ikke urimelig... ikke ukjent at alkohol og barn ikke går så godt sammen.. med min eks-mann hadde jeg samme problem, og ja han hadde/fikk problemer med alkohol, er innlagt på avvending nå...og midlertidig mistet omsorg for barna... Tilslutt... ikke alt ender dårlig, selv om det gjorde det hos oss... men jeg syns ikke du er urimlig i det hele tatt...i mitt hjem er alkohol ikke velkommen.. slik er det bare...
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #4 Skrevet 2. januar 2009 Takk for svar. Jeg har ikke sagt noe til han om dette tilfelle, for jeg vet at det ender med at han blir sur - igjen - som han blir hver gang. Han drikker riktignok seg ikke så full så ofte lenger, han kan drikke seg et par øl også, men jeg må innrømme jeg blir skeptisk hver gang han åpner seg ei flaske øl, for jeg tenker hvor mye drikker han nå... Og det er ikke så moro å ha selskap hjemme, for det ender med at han blir beruset, jeg merker det på han at han forandrer seg litt. Han blir på ingen måte voldelig, men har man små barn, så mener jeg at det ikke kan kombineres med det å drikke seg full. Selv liker jeg ikke å drikke i det hele tatt når jeg er hjemme, for jeg vet at mannen min gjør det og da lar jeg bare være....
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #6 Skrevet 2. januar 2009 Er enig i at det kommer an på hvor full han drikker seg. Blir han littegranne brisen etter at ungene er i seng er det nå en ting, men å drikke seg snydens så man blir ustø, snøvler eller gjør andre dumme ting- eller blir så dårlig dagen derpå at han ikke greier ta seg av ungen, så synes jeg ikke det er greit i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #7 Skrevet 2. januar 2009 Jeg er av den mening at fornuftig bruk av alkohol er fullt mulig, selv med barna hjemme. Ser ingenting galt med å dele en flaske vin med mannen min en lørdag når ungene sover. (vi har begge jobbet i utelivet og tåler veldig mye alkohol, så en flaske på deling er slett ingen overkill, det er faktisk bare 2,5 glass hver, sånn for å ha sagt det.) Så jeg vil si at det er helt greit at mannen din drikker LITT, man drikker seg ikke dritings med unger i hus, men litt brisen sr jeg ikke noe galt med. Men jeg ser helst at ungene sover. Nyttårsaften er litt spesielt og jeg synes det er helt greit at også barn (selv om deres er små) ser at foreldrene har et sunt forhold til alkohol. Det vil bidra til deres egen holdning til dette i voksen alder.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #8 Skrevet 2. januar 2009 nyttårsaften er spesiell så jeg syns at barn fortjener edru foreldre, evt edru barnevakt!! hilsen ei som aldri var sammen med edru voksne på nyttårsaften. Jeg har snakket med de det gjelder om det nå i voksen alder og fikk som svar at noen få glass vin på nyttårsaften ikke var skadelig for meg...(selv om jeg ikke likte det nei!)
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #9 Skrevet 2. januar 2009 Hei. Jeg er av den mening at en øl eller to, evt et glass vin eller to, til maten f eks ikke gjør noe selv om man har barn hjemme. Men, og dette syns jeg flere bør tenke over, det skal ikke mye alkohol til før barn merker at foreldrene endrer seg. Trenger ikke være hverken full, voldsom eller annet, men oppførselen endrer seg noe med alkohol og min erfaring er at barn er veldig vare for dette. Derfor mener jeg at en til tø øl, evt glass vin, bør være nok mens barna er tilstede. I tillegg bør det alltid være minst en helt edru voksenperson når det er barn tilstede, om noe skulle skje så man må kjøre til legevakten f eks. Vet at det er mange meninger om dette, men dette er min mening, og jeg er ikke hysterisk når det kommer til alkohol i det hele tatt. Tar oss gjerne en fest, både jeg og sambo, men ikke med barna tilstede!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå