-baby-januar- Skrevet 2. januar 2009 #1 Skrevet 2. januar 2009 Hva har dere pakket i sykehusbaggen deres? til dere selv om babyen. Tenkte jeg skulle pakke idag, men var usikker på hva jeg måtte ha med.
Babyønske �� Skrevet 2. januar 2009 #2 Skrevet 2. januar 2009 Jeg har pakket et par joggebukser, en ammetopp, en t-skjorte, en singlet, college jakke, amme-BH. Toalettsaker som shampoo, dusjsåpe, deodorant, ansiktskrem, litt sminke, renseservietter, tannbørste/krem Til babyen har jeg ikke pakket noe, er ikke barselhotell på sykehuset, så satser på at babyen får det den trenger av klær på barsel. Klær til hjemreise får pappaen ta med til vi skal hjem.
★minijente★ Skrevet 2. januar 2009 #3 Skrevet 2. januar 2009 er en stund til eg skal pakke men lurer på en ting,klærene til dere, er d vanlige klær eller mamma klær? sikkert teit spm men eg er gravid for første gang og aner ikke...
Bic&Bac Skrevet 2. januar 2009 #4 Skrevet 2. januar 2009 minijente: forrige gang pakket jeg med vanlige klær, men gode joggebukser som ikke strammet selv om jeg var stor... Jeg har ikke pakket enda, men kommer til å pakke med truser, sokker, et par ammebher, ammeinnlegg (både éngangs og ull), et par gode joggebukser, et par gode gensere, slippers, hårbørste, tannkrem, tannbørste, sjampo, dusjsåpe, håndkrem, lypsyl, body lotion, ansiktskrem, deo, mobillader, fotoapparat m/ lader, videokamera m/ lader og iallfall ett sett til babyen. Det jeg kommer på i farta.
-baby-januar- Skrevet 2. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 2. januar 2009 Hvordan vet dere hvor stor ammeBH dere trenger? Jeg er redd for at jeg skal kjøpe entn for stor eller for liten. aner jo ikke hvordan brystene kommer til å være etter fødselen.
kreps-76 Skrevet 2. januar 2009 #6 Skrevet 2. januar 2009 Jeg skal pakke baggen over helga:-) Jeg skal ha med: -rikelig med romslige t-skjorter, da jeg vet jeg svetter noe for jæ.... på barsel, (og puppene blir stoore og magen ikke liten igjen sånn med en gang..) - et par bukser jeg har brukt i graviditeten -romslige truser, samt sokker til ca 4 døgn (noen ekstra truser er greit..) -ammebh og ammeinnlegg i ull -ei tynn jakke til å ha utenpå t-skjorta -slippers -morgenkåpe til bruk under fødsel,og om nettene. -paracet (så slipper jeg å be om smertestillende hvis jeg trenger det pga vonde sting, etterrier osv) Men mn skal egentlig ikke ha med det selv de vil jo helst vite "hva man tar" -lactulose for å forebygge treg mage etter fødsel, det er VONDT når man har født.. -dusjsåpe, shampo, balsam, maskara, lipbalsam, rollon, tannbørste osv -et par blader å jeg har noe å lese i på barsel -dagbok og penn -mobiltelefon og lader - teppe, noen bodyer, et par sokker og ei ita lue til babyen, og bamsen storebrødrene har kjøpt.(synes det er koselig meg eget, men egentlig unødvendig.) pappaen tar med kamera og det han selv trenger. bilstol og henteklær gjør jeg klart så han bare tar det med den dagen han henter oss hjem.
Gjest Skrevet 3. januar 2009 #7 Skrevet 3. januar 2009 Har pakket; Til baby ; - 2 bodyer.. Nøytrale farger - En sparkebukse - 2 par sokker - Et sett som hører sammen.. - Votter og ullsokker. - Nattdrakt Også har besteforeldrene til barnet mitt, dvs min mor sagt at hun skal kjøpe en utedress når barnet er født, da vi ikke vet kjønn.. Til meg selv; - 3 truser ( Ikke string! ) - 2 Bh - Ammeinnlegg - Bind - Sokker & ullsokker + et par tøfler - 2 Joggebukser - Pysjamas ( Bomullsbukse og t skjorte) - Singlett - Romslig T-skjorte - "Jakkegensere" som er enkle å åpne ved amming. - En fleecegenser jeg skal ha på når vi reiser hjem - Sjampo, balsam, deodorant. - Digitalkamera og AA batterier. - En t skjorte, boxer og et par sokker til samboer.. Ellers er det bare toalettsaker og helsekort som gjenstår, men det tar man jo når man er på vei til sykehuset
Bic&Bac Skrevet 3. januar 2009 #8 Skrevet 3. januar 2009 -baby-januar- Jeg har fra forrige gang. Men da kjøpte jeg et par billige på sparkjøp før fødsel, og ventet med bedre ammebher til etter fødsel. Det de sier er at man bør kjøpe én størrelse større enn det man bruker til vanlig. Men noen får ikke særlig større pupper, mens andre øker mer enn én størrelse. Så greit å ikke investere en formue i ammebher før fødsel...
Hakkamella Skrevet 3. januar 2009 #9 Skrevet 3. januar 2009 Har pakket for ca 2-3 dager; Til meg selv 1 nattkjole 1 myk bukse+ genser til 1 ammeBH+ ammeinnlegg etpar truser og noen sokker tøflene kommer nedi like før. føner+toalettsaker+ bind+ mykt dopapir+ ansiktskrem og leppepomade Skal putte hekletøy i bagen for å ha noe å gjøre mellom alle kosene med minien (stakkaren må jo få fri fra mamma sin beundring) Til babyen 3-4 bodyer noen strømpebukser 2 par sokker foret kjøredress til bilsetet hentesett+ 2 ekstra luer hvorav ene er i ull og andre i bomull (vet jo ikke hvor kaldt det er den dagen Så satser jeg på at 2-3 dager på sykehus er mer enn nok
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå