Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #1 Skrevet 2. januar 2009 Sikkert litt teit spørsmål, men jeg har lyst til og sove sammen med sønnen min på 7 mndr. Problemet er at samboeren min røyker og vi vil ikke ta sjangsen på og la gutten vår sove sammen med en røyker, derfor har vi kommet fram til at samboeren min har tilbudt seg og sove i en gjesteseng ved siden av dobbelt sengen der lillegutt og jeg skal ligge. Spørsmålet mitt er om er det går bra så lenge samboeren min sover i en annen seng ve siden av meg og mini?
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #2 Skrevet 2. januar 2009 Først og fremst, så ville jeg ikke begynt med det når han var så gammel, om dere ikke har gjort det hele tiden da. Man sier jo at barn ikke skal sove i samme rom som en røyker, men det har gått fint her (den korte tiden det varte).
Eplejuice Fødeklar Skrevet 2. januar 2009 #3 Skrevet 2. januar 2009 Babyen burde nok ikke dele rom med en som røyker. Samsoving er veldig koselig, kanskje samboern din skulle slutte å røyke. Hvis han slutter å røyke, så ville jeg ha renset, eller i allefall lufta, madrass, dyner og puter godt før jeg la babyen i senga. her kan du lese om samsoving: http://www.lub.no/oslo/lub.nsf/id/7D2D781171158787C125719300418E2C?OpenDocument
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #5 Skrevet 2. januar 2009 Mannen min røyker og jeg har samsovet med alle mine fire barn fram til de var ett år, to av dem enda lenger. Det gikk veldig bra, det er mye overdrevent det der med samsoving. Mannen min vasket seg allid og pusset tenner og vasket hår gør kvelden da de ar helt nyfødte da. Syntes ikke man skal overdrive akkurat. du som er mor og ligger nermest røyker jo ikke så det er neppe farlig.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #6 Skrevet 2. januar 2009 De kan jo være så rene de vil de som røyker når de legger seg. Det er vel ikke derfor det ikke blir anbefalt med samsoving. Men når man røyker skiller kroppen ut noen av giftstoffene som er i røyk, og dette kan gjøre at barnet ikke får nok ren oksygen.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #7 Skrevet 2. januar 2009 Jeg røyker, ammer og sover på samme soverom som lillegull... Sambo røyker og. Men, vi samsover ikke. Det er ikke pga røykinga, men jeg får ikke sove om han skal sove i senga vår.. Lillegull si seng står helt inntil vår seng ved siden av meg. Sambo røyker også. Soving på samme soverom er ikke det samme som samsoving...
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #8 Skrevet 2. januar 2009 Men da lurer jeg: Hvorfor i alle dager sove sammen med ungen?
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #11 Skrevet 2. januar 2009 Hi her, har ikke tenkt og begynne fast med samsoving, bare litt innimellom, liker godt og ha mini inntil meg,og han sover ofte sammen med meg på dagtid på en dyne på gulvet, og har ingen problemer med og legge han i sengen sin heller, han protesterer ikke sovner med en gang
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #12 Skrevet 2. januar 2009 Kanskje du bør vurdere hva slags forhold du har til mannen din? Det er vel liksom han det er naturlig å sove sammen med, eller? Og sover du sammen med ungen på dagen, så burde kanskje det dekke ditt litt "snåle" behov... ? Tror du gjør deg selv en bjørnetjeneste ved å lage slike rare rutiner etter så lang tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå