Gå til innhold

Bruker barna deres samme klär to dager på rad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt prinsipp er at barna ikke skal ha samme klär to dager på rad på bhg! Kanskje litt merklig, mens slik er det her, samme om klärne er mökkete eller ikke! Pysjamas brukes 3-4 netter föe de byttes!

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, desverre gjør de ikke det...

Skrevet

Nei, alt byttes etter en dag

Skrevet

Så sant de ikke er møkkete så kan de bruke genser/bukser flere dager.... Undertøy byttes hver dag. Pysj brukes 4-5 dager, siden de likevel bader/dusjer hver kveld =))

Skrevet

nei, emilie får rene klær hver morgen

Skrevet

Hvis klærne ikke er skitne kan barne bruke dem både 2 og 3 dager på rad, hvorfor ikke?

Skrevet

Hvis de ikke er skitne (noe som sjelden skjer) kan de nok bruker om igjen.

Skrevet

jeg skifter på mini hver dag..vet om mange som bruker klærne på ungene flere dager på rad og vasker bort flekkene med klut,men jeg liker å ha rene klær på hver dag...

Skrevet

Nei, de må ha nye klær hverdag, de kan kanskje bruke en genser eller en jeans flere ganger. Men ikke minsten på 16mnd. han får nytt hverdag.

Skrevet

Mens barna gikk i barnehagen skiftet de hver dag, mest fordi jeg syntes det alltid hang igjen "barnehagelukt" i de. Nå som de 2 eldste går på skole har de på klærne til de blir skitne, det blir gjerne et par dager før de skifter.

Skrevet

Sjeldent han bruker samme klær to dager på rad..

Men er klærne rene, så legger jeg de i skuffen og bruker de dagen etter der igjen..

Gidder ikke vaske unødvendig, har nok klesvask som det er!

Skrevet

Hmmm, ja, så fremt de ikke er flekkete så kan minsten bruke de hvertfall 2 dager på rad, men som regel er de flekkete så de må vaskes:) De andre to kan bruke klærne flere dager på rad:) Undertøy byttes såklart oftere:)

Skrevet

Ja, slik gjör jeg også. Er klärne HELT rene etter en dags bruk (noe som sjelden skjer) legges de tilbake i skuffen en dag eller to!

Skrevet

Bruker ullklærne mange ganger, men bomullsklærne kun en gang.

Skrevet

Ja det hender. Ikke hvis klærne er møkkete da, og undertøy byttes til rent hver dag.

Skrevet

Er dere ikke miljøvennlige jenter?

Det er jo helt tullete å vaske tøy som ikke er skittent, det er unødig bruk av strøm og vann og sliter også på tøyet.

Her bruker tøyet flere dager når det ikke er skittent.

Skrevet

Å, ja! Så lenge de ikke er flekkete, brukes de opp til flere dager. Og oppdages en liten flekk etter at genseren er satt på, og jeg har balet med å få henne til å få den på henne, så byttes den heller ikke.

Jeg vasker nok klær som det er, om jeg ikke skal vaske klær som ikke er ordentlig skitne.

Skrevet

ikke barnehage her da, ti måneder og er hjemme med meg. men har null problem med å bruke klærne flere dager på rad så sant de ikke er skitne eller kommet gulp på. han har ikke så masse klær at alt er nytt hver dag nei.

Skrevet

Gutten min går ikke med samme klær 2 dager på rad i bhg, men kan fint gå med samme bukse hjemme, slik som nå i jula. Han er en liten gris, så toppen kan bli byttet både en og to ganger for dagen.. :)

Skrevet

Hvis klærne er rene, så ja.. Men det er jo heller sjeldent så lenge de er små.. Undetøy byttes jo hver dag!

Skrevet

Bruker aldri klærene to dager, sjeldent pysjamaser blir brukt merer enn en natt også.

Skrevet

Her bruker jeg det som er rent til det er møkkete! ;) Gidder ikke vaske mer enn nødvendig. Er jo liksom ikke datostempling på klærne heller. Er samme med klærne til oss voksne. Bruker de til de trenger vask. Kan gå en dag eller 5. Men ofte bytter jeg på mellom klær som er brukt-men-rene til det skal vaskes. ;)

Skrevet

undertøy byttes hver dag, men bukser og gensere brukes til de er møkkete..

Skrevet

Synes det er forkastelig å vaske klær som er rene. Det gjelder både eget og barnas tøy. Dette er av miljøhensyn. Så er de rene, går de tilbake til skuffen klar til neste bruk. Men må innrømme at jeg bytter til annet tøy neste dag, er jo moro å variere hva de har på seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...