Lykkelivet88 Skrevet 2. januar 2009 #1 Skrevet 2. januar 2009 Hvor mye gikk dere opp i svangerskapet og hvor mye gikk dere ned igjen etterpå? Hørt at det er mange som faktisk blir enda slankere etter graviditeten enn de var før.. er dette bare en drømmesituasjon eller er det ofte det skjer?
Fire småtroll Skrevet 2. januar 2009 #2 Skrevet 2. januar 2009 Første svangerskapet gikk jeg opp 12 kilo og to uker etter fødselen hadde jeg gått ned 14 kilo, så den gangen gikk jeg faktisk ned ja... Andre gangen gikk jeg opp 16 kilo, og også denne gangen gikk jeg ned 10 kilo på sykehuset og enda 3-4 kilo da jeg kom hjem, men de siste 2-3 kiloene måtte jeg jobbe for å få vekk. Tredje gangen gikk jeg opp 18 kilo og ned 13 etterpå, de siste 5 kiloene satt godt, veldig godt, fikk bare bort 3 av dem før jeg ble gravid igjen. Denne gangen ville jeg ikke opp mer enn 14 kilo, men har allerede gått opp 11 kilo nå i uke 32 så det blir nok litt mer.. Min erfaring er at kiloene sitter litt bedre for hvert svangerskap og jo eldre jeg blir.
Lykkelivet88 Skrevet 2. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. januar 2009 Merkelig hvor mye kroppen vår tåler. Den blir jo strekt i alle mulige retninger når man er gravid. Hehe.. all honnør til de som klarer å trene og holde seg "i form" gjennom svangerskapet. Jeg satte meg liksom på sofaen å der ble jeg sittende Desverre kan jeg kjenne det godt på både lår og rumpe. Tenker hele tiden at etter svangerskapet blir det andre boller.. trilleturer osv. Men burde vel egentlig beveget meg litt mer allerede nå
moder3 Skrevet 2. januar 2009 #4 Skrevet 2. januar 2009 Første gang var jeg ganske stor, veide 80kg og gikk opp til 100.. Men få mnd etter var jeg nede på 75 kg:) I andre svangerskap gikk jeg opp fra 75 til 88kg, og så ned til 72 etterpå (som var innenfor riktig bmi og startvekta for dette svangerskapet). Har nå kommet opp i 15 kg igjen, satser på at det går like bra denne gangen og, så skal jeg være strålende fornøyd! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå