Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min kjære venter barn til sommeren, og jeg er i uke 18. Vi har det helt fantastisk på alle måter og jeg kunne aldri i verden tenke meg bedre mann som far til mine barn. Den eneste store utfordringen vi har (jeg tror ikke han ser på det som et problem, men jeg gjør) er at vi veldig skjelden har sex.. Jeg har lyst stort sett hele døgnet og kunne veldig gjerne tenke meg at vi hadde sex 5 av 7 dager i uken....

Dette har ikke noe med min graviditet å gjøre, et er stort sett bare slik at jeg generellt har ganske stor apetitt på sex.. Mulig at jeg har enda litt større behov nå som gravid, jeg blir ihvertfall en smule mye mer fornærmet av avslag i disse tider. Gråten er ikke langt unna når jeg forstår jeg blir avslått.. Noen råder meg til å ikke ta det opp, og bare rett og slett vente med å legge opp til sex til han gjør det selv, men det fungerer ikke dag jeg har ventet og ventet og ventet men ingenting skjer. Han koser og koser og er veldig kjærlig og veldig lykkelig men ser bare ut til at hans sexbehov er lik null i forhold til meg..

Vet noen hva jeg kan gjøre med dette uten å ta opp en veldig seriøs samtale for det hadde vært greit å slippe å legge mer press på ham nå..

?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skriver "slippe å legge mer press på han nå"... betyr dette at du har tatt temaet opp med han,snakka ut med han om hvordan du har det/føler det?

Skrevet

Hei Ayka (som også får junibaby:)

Jeg har så vidt prøvt å tatt det opp ett par ganger ja, og han vet at noen ganger når han har avvist meg så har jeg fellt noen tårer etterpå men skjult det for han. Den gangen jeg fortalte det ble han kjempelei seg og fikk veldig dårlig samvittighet. Koste masse med meg og strøk meg på ryggen og kysset og alt det der, men han tok ikke initiativet til sex da heller..

Ellers når jeg skriver "mer press" så tenker jeg på at jeg opplever at han tenker veldig mye på alt som skal være klar til babyen kommer, tenker på bil og sitter på www.finn.no hele dagene og leter etter det perfekte huset for oss, har fått meglere til å se på leiligheten etc. Jeg tror han føler et enormt ansvar for at jeg og babyen skal få det bra.

Mulig derfor at han har mistet en del av sexlysten?

Sist på nyttårsaften for noen dager siden når vi snakket om sex med en del vennepar så kom det fra hans munn: "er redd for at det er jeg som er bremsen i vårt forhold ihvertfall...hun er jo klar hele tiden". Og da tenkte jeg med meg selv: Han har tydelig innsett at han er "brems", hvorfor gjør han ikke noe med det... Kanskje han ikke forstår hvor mye det betyr for meg?

Jeg trodde aldri menn kunne si nei til sex jeg...

Skrevet

her i huset er det vell på en måte det sammen, tror ikke jeg er like nøden som deg da men, men uannsett så er det jeg som er mest nøden av meg og sambo, men han klarer rett og slett ikke han, pga babyen inni magen, har får det ikke til, å det har han sakt og det er han veldig lei seg for også,så da får mann heller finne på "ting" som ikke har med å ha "penis i vagin" sakt med di fine orda, hehe.... du får ta deg av deg selv litt da om det skulle bli ille.... lykke til

Skrevet

Hei TG85. Måtte smile da jeg leste innleggene dine... Kunne like gjerne ha skrevet dem selv. Tror egentlig ikke dette er et uvanlig fenomen, heller et tabuisert tema- spesielt i det offentlig rom. Flott at du tør å ta det opp:)

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du sier. Er 20 uker på vei, og kunne heller ikke ønsket meg en bedre mann å dele et barn med! Han er ansvarsfull, moden, seriøst og kjærlig- ja, alt jeg kunne tenke meg. Vi har sex, men langt fra så ofte som jeg skulle ønsket. Jeg har funnet ut at jeg må "ordne" litt selv (ta av høydene), og vente til han tar initiativ. Jeg orker ikke lengre å bli skuffet av å bli avvist. Har også bestemt meg for at hvis dette vedvarer, vil jeg bare spørre han forsiktig (uten å legge press på), hvorfor lysten hans uteblir. Jeg erkjenner at jeg analyserer hver eneste avvisning- men det kan faktisk ha med søvnmangel, jobb, trening, humør, tid på døgnet og andre ting å gjøre. Dessuten, viser de omsorg og nærhet på mange andre måter. Jeg er sikker på at det går seg til! ;)

Skrevet

Hei Iselin! Viktig å tenke positivt ja, jeg har jo faktisk en mann som er til de grader koselig på alle andre måter og er flink til å ta vare på meg, så tror ikke jeg skal klage... :) Fikk forresten 2 hyrdestunder på en dag her på lørdag! Jeg fikk nesten sjokk. Så det viser seg at det hjelper å ikke stresse med det! :)

Skrevet

Jeg har selv hatt det på så og si samme måte som deg (dog er det en stund siden,og det var før jeg ble gravid)...

Det jeg lærte ut av det,var at jo mere man "maste" om det,jo mindre ble det :P Men vi har alltid vært flik til å kommunisere,og jeg fik fortalt hvordan jeg følte det,og han fikk fortalt hvordan han følte det (ift sex). Og ved å spørre,så fikk jeg jo også grunnen til hvorfor lysta ikke var like mye til stede nå som tidligere...

I tillegg så tok jeg et lite "oppgjør" med meg selv: Trenger jeg virkelig k*k flere gang for dagen? :P Nei,jeg gjør ikke,selv om jeg titt og ofte hadde lyst på! ;) Men det var en overgang for meg som tok litt tid å komme seg igjennom... For et år siden kunne jeg bli kjempelei meg hvis vi ikke hadde sex så og si hver dag-og det var gruuuusomt å bli avvist! I dag har vi et veldig fint samliv som vi begge to trives med!:) Er nok fremdeles jeg som har mest sexlyst av oss,men jeg får iallefall,så jeg skal ikke klage! :) Han også en suuuuper samboer på alle måter,så jeg er godt fornøyd!;)

Har hørt om flere mannfolk som lysta dabber av på når "mor" går gravid. Redd for å treffe babyen med "utstyret",skummelt med den voksende magen osv... Og det at din stresser (?) med å finne ny plass å bo o.l. kan selvfølgelig være med på å drepe lysta hans litt. Samme med det at man selv har såååå lyst,og kanskje hinter frempå om det flere ganger for dagen,gjør at han begynner å tenke på det og plutselig har han ALT for mye å tenke på-ergo lysta forsvinner ;) Menn er enkle sånn sett-de kan bare tenke på en ting av gangen! Blir det mere,går alt bare i surr...;)

Skrevet

Hehe, du er søt Ayka! Som jeg skulle sagt det selv. Menn kan ikke tenke på så mye på en gang :) hehe.. jeg måtte faktisk smile litt nå!! :) Der er vi damer myye bedre!

Men takk for oppmuntring og gode råd, jeg skal jobbe litt med meg selv og mine følelser slik at jeg ikke går rundt og forventer å få meg flere ganger til dagen hver eneste dag.. Kan helt sikkert bli veldig bra etterhvert.

Ha en strålende dag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...