Gå til innhold

Sy gardiner...Hjelp!


Mersa og gutta <3

Anbefalte innlegg

Har hatt symaskin noen år, men den er sørgelig lite brukt! Men NÅ skal jeg prøve meg på gardiner....Til stua....Skal på stoff og stil til uka og titte på stoff, og antagelig spørre de dummeste spørsmålene noen noen gang har gjort til de som jobber der...

 

Har sydd gardiner til russebilen, men det var på en måte ikke så nøye....

;-P

 

Altså, vi har sånne gardinstenger til panelgardiner, men det går jo ann å bruke ringer på de og...eller vil det bli penest om man bare trer gardinen på stengene...

 

 

Vet ikke hva jeg lurer på heller vettu! Men det blir å sy sømmer så stoffet ikke frynser seg, så en brettekant (er det penest når denne er bred?) Og så en kant til å tre gardinstanga gjennom (eventuelt feste for ringer??)

 

Kloke damer, hjelp meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke noen ekspert, men kan prøve å svare litt for det. De stengene du har kan du sikkert bruke dersom du ikke skal ha for tunge gardiner (de er sikkert ikke tilpasset så veldig tunge stoffer). Hvordan oppheng du skal ha avhenger av gardinen og hvilken stil du velger. Det er sikkert lettest med ringer som du klyper på gardinen, men det er jo ikke alle stoffer som kler det. Synes det er penest med en bred brett oppe og en enda bredere nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...