Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blodtrykket mitt lå i dag på 130/85, men ingen protein i urinen. Dere andre med såpass høyt bt, hvor ofte har dere fått det sjekket??? Har egentlig ikke time hos jm før om 2 uker... er i uke 37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er svangerskapsforgiftning du er redd for så blir det ikke satt i gang tiltak før undertrykket er på 110 ble jeg fortalt.Jeg er diabetiker og er på Ahus hver 14. dag (nå blir det èn gang i uka fra uke 30),så blodtrykket mitt blir sjekket ofte.Tror ikke du har noe å bekymre deg for foreløpig.Du kan nok ta det helt med ro.Får du deriomot hodepine,kvalme og hovner opp i kroppen kan det være på sin plass å kontakte lege for å undersøke om du har fått sv.skapsforgiftning.

Lykke til!

Skrevet

Ikke stress med det blodtrykket. Det må være over 90-100 i undertrykk før de i det hele tatt reagerer. Om du ikke har protein i urinen eller ødem er det ingen fare!!!! De ser også ann blodtrykket i forhold til hva du lå på ved første måling i begynnelsen av graviditeten-

Jeg lå på 120/65 i starten, nå har jeg 130/83 og det er helt ok sa legen!! Jeg er gravid med tvillinger og går til sjekk hver uke og ingen reagerer på det blodtrykket overhodet så lenge urin, ødem og formen er ok!!

Skrevet

Som andre her sier; du kan nok ta det helt med ro dersom formen din ellers er bra =) Selv har jeg hatt blodtrykk helt oppe i 170/100, men ingen svangerskapsforgiftning! Sjekker blodtrykket 1 gang i uken - de siste ukene har det vært rundt 125-140/75-85, og det er Riksen fornøyd med =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...