Gå til innhold

er jeg urimelig? (ang deling og sånn etter separasjon)

Anbefalte innlegg

Skrevet

han ble i vårt felles hjem

jeg fyttet i liten leilighet der jeg ikke har tenkt å bli så lenge.

ergo sliter jeg med å få hentet en del store ting som er mine etter bruddet.

de er lagret på hans låve inntil videre, men han er dritsur for dette.

jeg har ikke tilgang til tingene mine og kan ikke hente litt etter litt, og han ble sur når jeg ba om koden til låsen fordi han mente vi begge måtte være der om noe skulle hentes...

greitt nok det, men HAN har jo full tilgang...

grunnen til at låven var låst var at hans nye samboer også har ting der inne... de skulle jo ikke jeg ha tilgang til... men hun til mine? skjønner ikke logikken jeg

jeg skjønner jo at han helst vil bli kvitt tingene mine, men nå sitter han mye lettere til etter bruddet hva plass angår siden jeg ikke har noe tørr lagringsplass til store ting...

er jeg en idiot som synes han kan la meg ha tingene mine der noen mnd til jeg vet hvor jeg kan gjøre av dem???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja. Han er jo ekstra grei da. Det er det ingen tvil om. Så jeg ville holdt kjeft om å ha nøkkel etc. Du skal jo ikke bruke disse tingene så du får avtale med ham når tingene skal hentes.

Skrevet

problemet er jo ikke å hente dem... problemet er at jeg ikke har noe annet sted å gjøre av dem...

noen av disse tingene er mye verd ikke bare affeksjonsverdi...

nå har jeg faktisk vært mer enn litt grei med ham også... vi har felles barn sammen og eneste grunnen til at han fikk eholde huset er at jeg gikk inn på en avtale der vi begge er enslige forsørgere... uten det ville han ha mått solgt...

synes velviljen burde gå begge veier jeg da.

innbilte meg faktisk at siden jeg strekker meg ganske langt for at han skal få det best mulig etter bruddet burde han gjøre det samme for meg!!!

Skrevet

Har han betalt deg ut for huset?

Jeg syns ikke du har rett på å få koden til hans låve om han har det. Om du er veldig redd for at de skal ta noen av dine ting ville jeg leid lager for noen mnd.

Skrevet

hva koster det å leie et sånnt lager da?

jeg bor på en bitteliten plass og aner ikke om det finnes sånnt her...

jeg må også batale flytteboil i mange omganger da og det har jeg jo ikke råd til...

jeg vet han er "grei" som har latt meg ha tingene der...

men etter alle de årne vi har vært gift, har barn sammen og vært venner synes jeg faktisk han godt kunne være lit grei siden jeg er den som har tapt desidert mest i denne separasjonen...

vet jeg høres bitter ut. vil ikke ha ham tilbake for alt i verden - ikke som partner. men hadde jo håpet vi kunne være greie med hverandre allikevel...

men det skal visst bare gå den andre veien skjønner jeg etterhvert...

Skrevet

nei jeg mente at du selvfølgelig kunne få ha tingene dine der til du kunne hente de, men jeg syns ikke du har rett på å få koten til låsen. Du kunne kanskje få lov til å sjekke tingene dine sammen med han med jevne mellomrom slik at du får sett at alt er der. tror du ikke han går med på det.

Det er jo viktig at dere fortsetter å jobbe bra sasmmen på grunn av barna.

Skrevet

Ta et hint. Han ønsker overhode ikke å ha deg i livet sitt lenger. Han vil ikke ha deg rekende rundt på gårsplassen sin. Han er ferdig med deg og dine ting. Ta tingene dine og flytt de til venner og familie. Du har vel familie som har bil med henger? Få ut fingern og kvitt deg med han, sånn som han har kvittet seg med deg.

Skrevet

ok ting er ikke så enkelt:

vi har 2 barn sammen vi må samarbeide om.

han ber meg mate katten når han er borte, så jeg har fri tilgang til deler av huset

min famile har ingen lagringsplass og henger... de har alltid lånt vår (*les; nå hans)....

jeg har jo kvittet meg med ham... men er jo helt avhengig av å samarbeide med ham om mye...vi deler jo omsorg for barn og praktiserer delt bosted....

vi har begge "gått videre" med nye kjærester...

jeg skjønner bare ikke hvorfor han må være så dum på noen sånne småting... er det vanlig at noen oppfører seg sånn?

Skrevet

Jeg syntes han er urimelig, litt som folk som har hemmlig passord på emailen sin for at partnerne ikke skal lese mailen deres. Det må da gå an og stole på folk. Jeg hadde aldri giddet å lese posten til partner min, men jeg vet da adgangskoden for det.

Skrevet

jeg tror faktisk han innerst inne vet at jeg aldri ville finne på å gjøre noe urimelig heller... være seg ta med meg noe som ikke er delt eller hans eller hennes... det vet han!

Skrevet

Kan jeg spørre hva var grunnen til at det ble slutt og hvor gamle er barna deres?

Merkelig type som har ny samboer allerede når han akkurat har gått ut av ekteskapet. :(

Skrevet

vi brøt vel egentlig pga en krangel der vi begge gjorde og sa dumme ting.

men for min del var det bare noe som gjorde at jeg innså at det hadde vært over i mange år....

barna er i i småskoletrinn og mellomtrinn på skolen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...