Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #1 Skrevet 2. januar 2009 Jeg får 2100 i bostøtte, når jeg søkte skrev jeg at jeg ikke hadde lån/stipend. Nå fikk jeg svar på søknaden som jeg sente for evigheter siden og jeg får 22 000 i lån/stipend. Går det ut over bostøtten? Jeg har full os, og vurderer og begyne og jobbe 1 kveld i uken, det blir 33 000 kr i året. Går det ut over bostøtten? (for i tilfellet blir det jo ulønnsomt og jobbe)
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #2 Skrevet 2. januar 2009 Det kommer an på om du søker med dagens dato, eller basert på siste likning. Hvis du søker på siste likning regnes hverken stipend eller inntekt i år med (men inntekten regnes jo med når de begynner å bruke likning for 2008). Søker du med dagens dato regnes all inntekt med, også stipendet og barnetrygd (hvertfall i følge min saksbehandler, mulig det varierer litt hva de regner med). Du kan jo legge inn begge alternativene i bostøttekalkulatoren og se hva som lønner seg (bare regn ut en ca inntekt medregnet stipend og jobb).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå