Gå til innhold

Når legger dere babyen for kvelden?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Litt tidlig med rutiner, men det virker som den lille jenta vår sovner i 23 tiden hver kveld. Hver gang vi forsøker i 21 tiden nekter hun å sove. Noen som har rutiner allerede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

null rutine.. og vi er nattmennesker her, mannen min jobber midt på dag til seint på kveld.. så vi legger oss rundt 1-2 alle mann og sover til 10-11.. kanskje ikke sunt for noen av oss, men da får mannen min vært med henne også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

gutten vår er 4 uker, og har den siste uken lagt seg, og sovnet, mellom 19:30 og 20:30.

Han våkner etter et par timer og skal ha mat, og så legger jeg han igjen.

Har funnet ut at et deilig bad før kvelden gjør susen. Han blir så trett og fornøyd.

 

Så her forsøker vi å gjøre det samme hver kveld, bade litt så pysje og kose og så kveldspupp. Og så etter litt ekstra kos, bærer vi han inn i senga og han sovner relativt kjapt. Lite skriking, men litt sutring så klart. Vi forsøker å ikke ta han opp når han trenger trøst, han roer seg derfor ganske kjapt med litt stryking på hodet og smokk.

 

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte å legge henne før oss da hun var 4 uker, ca kl 22. Men det er 30-45 minutters sammenhengende grining. Når hun legger seg samtidig med oss er det ikke noe grining. Har tenkt til å legge henne før og jobber med saken, emn da må jeg vekke ehnne for å legge henne, og de blir iksom litt rart. Litt slitsomt med grininga, men regner med at de går over etterhvert, er så grei ellers, og jeg vat at det ikke er tegn på noe annet. Vi er anbefalt fra HS å ha rutiner for legging før hun blir 3 mnd, for å gjøre det enklerer for oss selv. klarte det med førstemann, men hun her sover så mye mer på dagen at det blir litt vanskeligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tar småen ikke kvelden før mellom ett og to på natta. Jeg er a-menneske av natur, så det er veldig slitsomt. Spesielt siden han ikke sover veldig lenge heller. Ofte våkner han mellom syv og åtte, så blir ikke mange timene søvn per natt dessverre. Og sover bare små korte lurer på dagen, slik at jeg får ikke egentlig sovet da heller. Men vi har innført bade/pysj-seanse hver kveld likevel i ni-tiden, men virker som om han bare blir våken av det:) Eeeelsker å bade. Men tror nok det går seg til etter hvert, han er så liten enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har ikke mye rutiner enda, men skal prøve og få det nå som jula er over, hu er 9uker til mandagen. men hu har lagt seg sammen med oss, siden hu sover så mye. for når vi legger oss så sovner hu oxo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så tidlig alle begynner med rutiner da.. jeg legger jenta vår samtidig som jeg går til sengs, da hun sver på vårt rom. begnner ikke med fast leggetid før hun blir ca 6mnd, samtidig som hun flytter inn på eget som. jeg gjorde det samme med førstemann, og det funka suverent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset har vi ingen rutine på legging ennå, men frøkna på 7 uker sovner stort sett mellom 23 og 01 og sover da vanligvis til mellom 07 og 09. Hun sover stort sett ikke på ettermiddagen og kvelden, men jeg har en følelse om at hun stort sett spiser sammenhengende fra ca kl 21 og frem til hun sovner, noe som nok bidrar til at hun sover hele natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier at babyen ikke sover noe særlig om ettermiddag/kveld hvordan er hun når hun er våken? Gutten min virker som han sover bedre om natta når han er litt mer oppe om kvelden, men han blir jo så fort sutrete og grinete så tilslutt slenger jeg han i sjalet og bysser han i søvn allikevel (han mye magevondt og har enda ikke lært seg til å sove av seg selv enda).

 

Hvor lenge kan egentlig babyene deres være våkne før de begynner å sutre/bli overtrøtte? Her er det som regel maks en og en halv time (åtte uker) ;-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår lille datter er nå 8 uker. Hun legger seg for natta når vi legger oss. Har vært oppe til midnatt nå i jula, men vi legger nok oss tideligere nå når min samboer begynner på jobb igjen. Jeg ammer henne før vi legger oss, og hun våkner ofte igjen mellom syv og åtte. Har altså den siste tiden sovet mellom 7 og 8 timer sammenhengende. Godt for både mor og barn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Vi har funnet ut at vår gutt på 9 uker sovner best ca 21.30. Før det er han for våken, og etter det for overtrøtt til å finne søvnen på egen hånd. Jeg finner ut at dette stemmer ganske godt uansett hvordan dagen har vært i forhold til søvn. Vi prøver å ha en viss rutine før leggetid med bad - og/eller litt lang stellestund på badet med påfølgende pysj og amming i sengen. Det er kanskje dumt å venne han på å bli nedroet med pupp i sengen, men jeg synes han finner søvnen best da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lite sutring på henne generelt, også på kveldene. Hun kan ligge opp til 30-45 minutter for seg selv og leke med lekene som henger over henne. Hun kan duppe av i 5-10 minutter mens hun spiser. Som oftest sovner hun ved brystet og da er det bare å bære henne i seng. Så lenge hun har fått i seg nok mat er det ikke noe problem, selv om hun våkner når hun legges i sin egen seng lar vi henne bare ligge ig hun sovner etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått litt rutiner nå som lillegutt er 2 mnd, Deilig synes jeg da=)

Vi legger han ca kl 22 i sin egen seng med sutten og pleier som regel sovne ganske fort. Mister den noen ganger som jeg må gå inn og gi den til han igjen. Da pleier han å sove til ca kl 4-5 som han får mat og sovner etter det sammen med meg i vår seng. Så står vi opp ca kl 8 på vardager, noe senere i helgene. Tenkte jeg etterhvert skulle prøve å legge han litt tidligere sån at om en mnd tid at han kan legge seg kl 21 isteden. Noen kvelder kan han være litt grinete og vil ikke legge seg alene, muligens han har vondt/luft i magen, da legger han seg sammen med oss når vi legger oss i 23 tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

vi legger sønnen vår på 2mnd ca kl 20. noen ganger en time før eller en time etter.

 

han får mat, kveldsstell (bad annenhver kveld) og litt mat igjen der vi har dempet belysning og rolig musikk/klassisk musikk (barnets første strofer eller hva den het..)..så litt kos "soveteppet" sengen rundt han.. før jeg bærer han inn i senga der jeg synger en fast sang. Litt lyder men aldri hyling.. må gi smokken noen ganger..

 

værre er det på dagtid, da vil han sove i armenre mine:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsann.... Det virker som alle små klarer å sove hele natten...

 

Vi prøver å legge den lille prinsessen vår på 2 mnd rundt kl 19. Ca annenhver kveld er det bading, ellers er det stell, mat og kos. Men så vokner hun igjen etter 2-3 timer og skal ha mer mat...... Slik er det resten av natten og forøvrig hele dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...