Gå til innhold

Kjenner dere like mye liv hele tiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 24+3 i dag. I ukene før jul, og juleuken var det som om lille krabaten hadde verdensmesterskap i turn inni magen. Kjente også klare spark i ny og ne.

Den siste uken har bevegelsene og sparkene blitt vagere, kjenner det kun en gang i blandt, og da langt inni der et sted.

Er det vanlig at det endrer seg fra uke til uke?

Tenkte først at han kanskje lå med beina inn, eller at livmoren min har blitt større. Ev. at jeg har blitt mer vant til bevegelsene.... Men nå har det vært sånn noen dager - er litt bekymra...

Noen andre som har hatt det sånn? takker for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer fra dag til dag hvor mye liv jeg kjenner. Noen dager er den lille helt vill, andre dager merker jeg den knapt. Men kjenner alltid noe hver dag.. Tror det kommer litt an på hvordan den ligger egentlig. Er 26 + 4. :)

Skrevet

JEg kjenner spark/bevegelser til faste tider hver dag jeg.

Det kan jo være at babyen har snudd seg, endret stilling, slik at du ikke kjenner sparkene like tydelig nå.

Kjenner du liv hvis du drikker kaldt vann, brus el da?

Hvis ikke så synes jeg du skal ta en tlf til sykehuset og høre hva de sier... Evnt ring jm for en ekstra sjekk der.

Skrevet

hei ! Jeg var hos JM i dag og spurte om akkurat det. Her er det dager hvor jeg kjenner babyn masse.. spark og bevegelser. Kjenner rompa eller ryggen mot magen og kan dytte på den. Men plutselig så legger hu seg med rompa ned og beina bak mot ryggen, og da kjennes magen nesten flat og kjennes nesten ut som hu har flytta ut. Kjenner veldig lite. Jeg er 25 uker nå og det sa jordmor var helt normalt nå. Barnet har fortsatt så masse plass at det kan snu seg så du ikke kjenner spark og bevegelser.

Men detta fortalte hu meg etter full skjekk da.. Normal kontroll med Blodtrykk, urin, hjertelyd osv. Så hun visste at alt var i orden. Mener ikke å skremme deg, men man skal alltid ta en ekstra kontroll om ikke ting er som det pleier. Bedre å skjekke en gang for mye enn for lite:)

Skrevet

Jeg er 24+2 og kjenner liv i magen hver dag. Også hos meg varierer det i forhold til hvor mye. Noen dager er hun så aktiv at magen beveger seg, mens hun andre dager er roligere og spenner rolig innimellom. Jeg tror det er normalt at det varierer,men dersom du er bekymret kan du jo ta en tur til legen.

Tror nok alt er bra jeg:-). lykke til:-)

Skrevet

jeg lurer faktisk litt på d samme som deg.... eg er 24+3 og har kjennt masse spark og liv...men hun har pleid og være mye mere aktiv enn det eg har kjennt no de siste ukene...for ett par uker siden var d masse masse bevegelser og spark som jeg og både barnefar kunne kjenne uten på magen, men no så føler eg att eg kjenner mye mindre spark enn tidligere..klarer ikke og kjenne sparkene uten på magen..men ikke misforstå meg, eg kjenner små bevegelser inni magen,så d er liv...=) men mindre enn tidligere...

er d god nok grunn for å be om en ekstra sjekk eller vil de be meg slappe av ?

Skrevet

Jeg er 23+2 å har også lurt litt på det samme som deg.. har kjent daglige spark i noen uker, men har føltes mye svakere i det siste.. tenkte å ringe jm å spørre om det var normalt nå over helgen.. men fikk tydlig beskjed fra hu lille inni der igår kveld om at her er det full aktivitet:) hun var nesten brutalt aktiv der inne igår, og har også vært ganske sparkende idag.. tror det er normalt at det går litt opp og ned.. har jo alt å gjøre med hvordan de ligger osv..

Skrevet

Takk for mange svar! I går kveld var det et lite nurk i magen som virkelig viste seg frem igjen.. så alt er bra her nå. Er vel helt normalt at bevegelsene varierer...

Har allerede blitt en bekymrende mor (he, he)... og babyen er ikke ute en gang ;). Er vel som alle andre redd for at man ikke skal se faresignalene hvis noe er galt.

Ha en fin dag alle sammen!

Skrevet

...og takk og pris!!!

Eg er "berre" 17+4, men har kjent liv i 3-4 veker. Desse siste dagane har eg mest ikkje kjent noko liv. I jula var "han" veldig aktiv og gleda seg voldsomt over jula (hehe). Desse siste dagane har "han" vore veldig stille, og eg har vore litt bekymra, men etter å ha lese her så treng eg visst ikkje uroa meg så veldig....skal til ul på onsdag, og då får eg bekrefta at alt er OK - forhåpentleg vis....

Godt nyttår, foresten!!!

Skrevet

26+3 kjenner jeg stort sett like mye liv hele veien.. Det har jeg gjort de siste par ukene.

Det er rolige perioder midt på dag, og mye kaos på morgen og spesielt på kvelden. Kjenner ikke sparkene på venstre side av magen pg morkaken, men kan nå kjenne både nedover og "bakover" spark, selv om det ikke er like lett alltid.

Gidder ikke telle spark, og ikke bekymre meg hvis hun er lenger rolig enn ellers, for hun blir nok også ekstra sliten av sukkerkickene og kaffesupinga som jula har bragt med seg.

Skrevet

Jeg er gravid med tvillinger i 25. uke og kjenner liv hver dag. Det har nok mye med at plassen er mindre med to, så her kjenner jeg ting godt.

Leste et sted at man ikke nodvendigvis kjenner liv med ett barn hver dag før etter uke 28. Vet ikke om det stemmer, men det kan vel tyde på at det er normalt å kjenner variende bevegelser der inne med noen rolige perioder.

Er du bekymret, kan det jo være greitt å få det skjekket. Ikke gøy å gå rundt å engste seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...