Gå til innhold

Smokk?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vår datter på 7 uker nekter å ta smokken. Vi har forsøkt flere ulike slag uten hell. Det virker som hun blir litt stresset når hun har smokken i munnen. Er det flere som har problemer med introduseringen av smokk? Akkurat nå bruker hun mammas pupp til å sutte på og det er ikke å anbefale:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

favoritten her er puppen:P

må holde smokken litt inne for at hun skal ta den, jobber litt med det.. smokker opptil 1 time i vogna (sovner), men maks 15 min i våken tilstand innendørs.. og spytter den ut på natta når hun sover.. glad hun bare ikke skriker etter den da:P

skal helst sutte på pupp om natta her, litt sårt til tider.. vanskelig å nekte henne kosen.. jeg sovner jo uansett så.. men for hennes og min del burde jeg vel være litt små strengere på det...

 

men uansett, vi bare kilte henne i gommen med smokken.. så hun begynte å suge.. var nok litt ekkelt til å begynne med, men ble vant til det etterhvert.. tar fortsatt litt tid før hun suger i vei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er for sent å introdusere den nå. jeg ble anbefalt smokk til førtemann da vi var på 6 ukers kontrollen, var da 5 uker. Men helssøster sa at det er mulgig han ikke tar den fordi han er blitt så gammel. Med dattera på nå 6 uker gav vi henne smokk fra dag 3, etter at jeg så ammingen gikk greit. Hun tok den med en gang, emn har kun visse tider hun vil bruke den/trenger den. Slitsomt å selv være smokk, så fortsett prøvingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd ulike merker?? Min lille datter tar avent (tror de nylig har sluttet å produsere smokker så kan være vanskelig å skaffe, men fikk i Rimi-pakken) og num (eller hva det heter..) Hun tar ikke nuk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tyvstartet med smokk når berten var ca 3 uker og han nektet å ta latex-smokk. Vi fikk tips om å prøve silikon, og den tok han faktisk (fra apoteket). Har prøved silikonsmokkene fra Rimi, men de vil han imildertid ikke ha. Når jeg ser hvor kresen han er, men samtidig veldig glad i den han liker, tenker jeg at man bør prøve mange merker før man gir opp. En venninne av meg prøvde til slutt sirup på smokken, og siden har vesla tatt smokk. Kanskje verdt et forsøk? ;) Smokk er ihvertfall en god trøst i mange anledninger, og helt uunnværlig dersom han er overtrøtt men mett f.eks. Da blir han jo rasende om jeg prøver å legge ham til puppen, men smokken roer han seg med...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm her er det motsatt, snuppa liker ikke sillikonsmokkene men foretrekker latex. Med andre ord det er veldig individuelt hva småttisene liker. De har sine preferanser allerede;)

Lykke til med prøvingen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga lillegutt smokken første natten på sykehuset da han bare ville henge i puppen hele tiden og jeg var så sår. Han var ikke så flink til å holde på den til å begynne med men nå går det veldig fint og synes det er deilig å ha en unge som tar smokken.

Min jente på 4 år nå tok smokken fra dag 3 når vi reiste hjem fra sykehuset og når hun var 2 uker så blånektet hun å ta smokken. Det var veldig slitsomt, synes jeg satt framme med puppen heeeele tiden. Jeg prøvde ALT av smokker, tilslutt gav jeg opp, så en dag når hun var 6 mnd prøvde jeg for moro skyld å gi den til henne og da smatt den inn med en gang! Tror det var en MAM smokk. Lillegutt liker de fra NUK, de passer perfekt i munnen hans=) Så rart at de er så forskjellige...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at honning er noe de absolutt IKKE skal ha, så tenker at kanskje sirup heller ikke er noe sunt for de... Vet ikke, men kom til å tenke på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...