Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #1 Skrevet 2. januar 2009 Er det greit å gjøre det? Dersom man er på tog, ferge etc? Jeg pleier som regel å dra skjorten framover eller har den litt knept igjen helt nede, men selvsagt om man ser rett på så ser man jo brystene. Ingen har sakt noe til meg, men jeg er litt usikker.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #3 Skrevet 2. januar 2009 Selvfølgelig er det ok. du skjuler det litt og da ser jeg ingen problemer med det. Det er det mest naturlige, en mor som ammer sitt barn.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #4 Skrevet 2. januar 2009 Men man trenger jo ikke lufttørke hver gang! Man blir ikke sår av å la det være. Lufttørker du virkelig hver gang? Høres slitsomt ut. I begynnelsen gjorde jeg det hjemme, men etterhvert gjorde jeg det aldri. Og ikke offentlig. Men her snakker du med ei som ikke klarte å amme foran svigerforeldre en gang.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #5 Skrevet 2. januar 2009 Jo, jeg gjør det som regel alltid om jeg har tid.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #7 Skrevet 2. januar 2009 Det er helt okei hvis hi føler seg komfertabel med det. Men det gjør hun tydeligvis ikke. Det er plasser jeg ikke hadde lufttørket for å si det sånn, men dette velger jo hver enkelt selv hva de slapper av med. Men det er ikke noe galt i det. Men jeg har aldri sett folk lufttørke brystene på offentlig sted.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #8 Skrevet 2. januar 2009 Å amme diskret er helt greit, det må folk tåle. Offentlig lufttørking er langt over streken - det er IKKE OK.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #9 Skrevet 2. januar 2009 går utifra at du med lufttørking mener å la puppen henge fritt i friluft til alles påsyn? det hadde jeg aldri gjort! og må innrømme at jeg hadde reagert en del på om andre hadde gjort det også...
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #10 Skrevet 2. januar 2009 Man blotter ikke brystene sine. Man bare gjør det ikke. Når babyen har spist ferdig kler man på seg igjen. Hvis man er så evneveil at man ikke skjønner det burde man ikke gå ut av huset.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #11 Skrevet 2. januar 2009 Jeg har ammet mine tre barn i rundt to år hver...og har aldri hatt behov for å lufttørke brystet mitt etter amming (viste ikke det var noe som het lufttørke bryst etter amming før nå jeg) Amming er flott, sundt og veldig bra...så lenge man er litt diskre er det helt greit overalt vil jeg si (selv har jeg blitt jaget fra en restuarang i amsterdam da det ble sett på som uanstendig... av alle ting) Men lufttørking.... nei....ikke nødvendig... er man fuktig etter amming tørk det bort med en linklut! funker bra det!!!
Eplejuice Fødeklar Skrevet 2. januar 2009 #12 Skrevet 2. januar 2009 Jeg syns det er helt greit at andre gjør det, men er for sjenert til å gjøre det selv.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #13 Skrevet 2. januar 2009 Det syns jeg ikke er ok. Om du har veldig såre bryster lufttørker du de når du er hjemme og smører med purrelan når du er ute. Det er greit å amme diskret, men når man er ferdig pakker man bort puppen
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #14 Skrevet 2. januar 2009 De få gangene man ammer offentlig så trenger man vel ikke å lufttørke?? handler litt om å ha respekt for andre. Ja det er flott å amme, gjorde det selv i nesten 1,5 år...men likevel...lufttørking gjør man hjemme eller på ammerommet. Andre mennesker kan føle seg veldig ukomfortable hvis de blir "tvunget" til å se på bryster.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #15 Skrevet 2. januar 2009 Men, om det kun er kvinner til stede så burde det være ok?
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #16 Skrevet 2. januar 2009 Jeg gjorde det veldig enkelt med førstemann. Hadde et tynt sjal eller en tynn skjorte over amme toppen som jeg lot henge over puppen mens den luft tørket. Den ble fin og ingen ble støtt
Gjest Skrevet 2. januar 2009 #18 Skrevet 2. januar 2009 Jeg pleide å drøye med å feste bh'en skikkelig etter amming og sånn at puppen liksom fikk lufttørka seg under toppen. Det funket fint her, aldri såre brystvorter eller sure blikk ;-)
TrustNoOne (but Me) Skrevet 2. januar 2009 #19 Skrevet 2. januar 2009 Nå har ikke jeg noe erfaring med amming selv, men har mange venninner som ammer. Jeg har aldri reagert på at de ammer offentlig, og om de hadde latt puppen få tørke litt, hadde jeg ikke brydd meg. Halvnakne damer på tv, i blader, på billboards, manipulert og jævlige med kunstige attributter, det er tydeligvis ok, men en mor som mater barnet sitt, det er unaturlig og kvalmende...?? Hvor pokker ble det av fornuften.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2009 #20 Skrevet 3. januar 2009 Det er da helt ok med amming. Det er lufttørkingen som ikke er ok. Du skjønner forskjellen på å ha en baby i puppen og det å sitte med puppen bar på et offentlig sted uten en baby i den.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2009 #21 Skrevet 3. januar 2009 Litt på siden. Men er det lov? Kan man bli bortvist, eller avhenger det i hvilken grad man eksponerer seg selv?
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2009 #22 Skrevet 3. januar 2009 Ja det høres helt normalt ut. Like normalt som å gå rundt og lufte underlivet etter at man har vært på toalettet. Funker sikkert bra mot soppinfeksjon;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå