Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #1 Skrevet 2. januar 2009 Jeg har 21 dager igjen til ul termin, og har den siste uka hatt kjempe vonde kynnere/ maserier.... Jeg har så vondt noen ganger at jeg nesten ikke klarer å sitte, og jeg kan bare glemme å klare å reise meg fra sofaen/ stolen... De kommer veldig uregelmessig, men når de først kommer, varer dem ofte mellom 5-10 min... Nå er jeg så sliten utav dette. Har bekkenløsning i tillegg... Sover veldig lite om nettene... Noen som vet om jeg kan bli satt i gang pga slike plager, og hvordan skal jeg gå fram?
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #3 Skrevet 2. januar 2009 bare prat med legen din om det at det ødlegger deg psykisk å du er redd alle disse plagene skal føre til deprisjoner å sånn. smør på litt pleier å funke.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #4 Skrevet 2. januar 2009 Jeg ble satt i gang pga. lignende plager. Jeg hadde 14 dager igjen til ul termin. Hadde ikke fått sove på 3 netter, helt utslitt. Den ene natten på sykehuset også pga. hjerterytmen til babyen. Men riene hadde ingen effekt. Etter den 3. natta våken (smertestillende hjalp ikke, fikk på sykehuset) så ringte jeg inn å sa at jeg ikke klarte mer. Da sa de at jeg skulle komme inn så de kunne undersøke meg igjen. Den natte så hadde også slimproppen gått. Da jeg kom på sykehuset da så hadde jeg hatt en del fremgang. Hadde vel fått 3 cm. åpning så de kunne ta vannet mitt. Jeg var også veldig nervøs for å gå over tiden. For jeg hadde menstermin 2,5 uke før ul termin (så jeg var altså over menstermin). Alt tilsa at menstermin stemte. Så jeg var kjempenervøs for å gå på overtid å det visste de. Men det var i allefall ikke noe problem. Men vet ikke hva som hadde skjedd om det ikke hadde hatt fremgang den natten. Men si at du er sliten. Du skal være i form til en fødsel, samt til babyen etterpå. Bare tull og slite seg ut før fødsel.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #5 Skrevet 2. januar 2009 Merk deg mine ord, å bli satt i gang er ikke barebare. Det er ikke noe naturlig med en igangsatt fødsel og den er mye vondere viss du ikke allerede er moden! jeg ble satt i gang og fantes ikke moden. Det endte med stormrien i 2 døgn uten virkning før det pluselig i løpet av 30 min ble full åpning! DET er unaturlig det!!! Ikke ønsk deg dette!!! Skjønner du er sliten men det skal ganske mye til før du blir satt i gang (heldigvis). Det er også større sjanse for komplikasjoner. Jeg håper jeg slipper å bli kura neste gang for å si det sånn! Jeg hadde en forholdsvis ukomplisert fødsel, men derimot en lang og smertefull en. Det er stor forskjell på å bli satt i gang på overtid og lenge før termin. Kroppen er ikke klar før tiden, men på overtid derimot har kroppen begynnt å gjøre seg klar på en fødsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå