Gå til innhold

Stønad til barnetilsyn + kontantstøtte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man virkelig motta begge deler? Eller er det jeg som fikk feil svar på NAV..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri hørt noe annet iallefall. Det er jo ikke den samme stønaden, så jeg tror det stemmer at du skal få begge.

Skrevet

Dersom du har dagmamma eller annet pass som ikke mottar statsstøtte, så får du begge deler, ja:)

Skrevet

Er en stund til det blir aktuelt. Men kjenner ei som vil være dagmamma når jeg evt får meg jobb. Da vil hun ha ettåringen om dagene imens jeg er på jobb, og i tillegg ta imot 6åringen når hun kommer fra skolen. Så henter jeg de begge når jeg kommer fra jobb.

Tenkte å foreslå en fast sum på 6500,- som jeg betaler henne hver mnd. Er dette lite? (er så usikker på hva jeg skal betale henne også..)

Hvis jeg betaler 6500,-, vil jeg få 4025,- i stønad til barnetilsyn, så det blir jo "bare" 2475,- å betale for meg selv.

Men hvis jeg i tillegg mottar kontantstøtte, så vil jeg jo faktisk "gå i overskudd" med 825,- i mnd. Så jeg kunne jo da tilbudt dagmammaen 7000,- evt enda litt mer i mnd. Og faktisk få dekt hele beløpet med kontantstøtta + stønad til barnetilsyn.

Kan dette stemme da? Vil gjerne betale henne så mye som jeg har mulighet til jeg i.o.m. at hun tilbyr seg å hjelpe oss på denne måten. Men jeg kan jo ikke ruinere meg selv da:P Men hvis regnestykket mitt er riktig, så har jeg jo mulighet til å betale henne ganske godt:) (tenkte også at vi kunne ha en fast betaling, da på 6500,- mnd, og så får hun det uansett hvor mye hun blir nødt til å passe de. Vet jo ikke om jeg får 100% jobb, så kan jo hende jeg er hjemme noen dager selv også)

Synspunkter?

Skrevet

Bare du tar hensyn til at der er grenser oppad på hvor mye du kan få i stønad til barnepass. En får ikke ubegrenset sum, og der er et tak på dette. Så har en veldig dyrt barnepass, blir det mindre enn 64% i stønad til barnepass. Tror det står på NAV.no hva grensene er.

Skrevet

Ja, 4025,- er max stønad pr mnd for 2 barn. (64% av 6500 er bittelitt mer enn det)

Dette var jo flott:) Nå kan jeg ha henne som dagmamma uten å ha dårlig samvittighet for at hun ikke tjener nok på det...

Men, synes dere det beløpet jeg har tenkt å gi henne er et ok beløp pr mnd for å passe en ettåring på dagen + ta imot en seksåring etter skolen? Samt at det i utgangspunktet er daglig, men dersom jeg bare får 80%jobb feks, så blir det å passe ungene desto mindre. Og så vil jeg selvfølgelig hente de så tidlig som mulig hver eneste dag. Så hun vil definitivt ikke passe 8 timer hver dag hver uke. Det vil nok variere litt. I tillegg er jeg i et yrke hvor man kan ta med seg noe jobb hjem. Så jeg vil prøve å få gjort det også dersom det er mulig.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...