Gå til innhold

Manisk-depressiv katt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to katter. Den ene er helt utrolig på alle måter og koser og maler heløe dagen. Er både ute og inne-katt.

Den andre derimot, er helt merkelig. Har vært det hele livet. Det har på en måte alltid vært noe galt med henne. Enten er hun helt syk og ligger bare under sofaen og hyler. Eller så gjør hun fra seg inne i tide og utide. I perioder har hun hatt det ganske bra, men så finner hun på noe merkelig igjen.

I perioder han hun ikke vært inne i det hele tatt, men sitter mer eller midre fornøyd utenfor. De siste par mnd. han hun vært sånn. Kan gjerne gå etter meg når jeg går tur, men hvis jeg klarer å lokke/fange henne med inn står hun bare å hyler. Hun har nå vært igjennom en fødsel og en sterilisering, men er fortsatt like rar. Har snart gitt opp. Hun ser førnøyd ut der hun går ute, men begynner jo å se litt "pjusk" ut.

Skal vi bare la henne være sånn? Er snart ikke sikker på om hun har det bra..?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg vet lite om psyken til katter, men en katt jeg hadde en gang ble sånn etter en fødsel/keisersnitt. Kattungene var døde når de ble tatt ut, fordi den første katten satt fast, og ikke kom ut. Så de 3 andre kattene døde i pusens mage. Etter dette ble den helt tullerusk, rett å slett! Hadde store problemer, fordi vår katt nr 2. fikk kattunger, som katt nr 1. hele tiden tok, å gjemte fra moren.. tilslutt ville den ikke inn mer, og forsvant :(

Skrevet

Dyr kan ha psykiske problem, ja. Eg hadde ein som vart senil og var psykisk svak, i følge dyrlegen. Den hadde det betre i kattehimmelen, som han sa. Kanskje det er noko å tenke på, om du er redd ho ikkje har det heilt godt?

vi valgte avliving, då katten var ein utekatt og såg ut til å bli meir og meir nervøs. Eg tenkte at då kan det ikkje vere godt å gå ute, kor det er så mykje å passe på for ein katt - nabokattar som vil slåss og andre ting.

Skrevet

Kanskje en katte/dyrepsykolog kan være tingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...