Gå til innhold

noen som kan hjelpe meg litt? ang blodtrykk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har alltid så lavt trykk...undertrykk på 50/60, og no dei siste dagene er det opp i 85, hovudverk og ikkje noe i form. hadde spor av eggehvite tidligere i uka, men ikkje no. har litt sukker +2 og +1 variere litt. er dette svangerskapsforgiftning? må sei har og ein puls på 116:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei..

for min kropp er det også normalt å ha lavt blodtrykk... idag var jeg hos jordmor og hun målte 88/55 hun sa at siden det er normalt for min kropp så er det ikke farlig (dersom det er jevnt lavt) mye verre om det er jevn høyt.. eller om det er store svingninger i blodtrykket.

men det er jo litt ubehagelig da man blir så fort svimmel..(men dette vet jo du også regner jeg med)

det er heller ikke uvanlig å ha spor av eggehviter i urinen en gang iblant...

om du skulle hatt svangerskapsforgiftning tror jeg at blodtrykket øker og at det er stabilt litt høyt sukker i urinen (dette kan du alltids spørre din fastlege om da..)

lykke til!!

Skrevet

Hei! jeg har litt erfaring med dette fra forrige svangerskap. Blodtrykket steg gradvis. Når blodtrykket stiger til ca 140/90 vil legen ha oftere tilsyn med deg og blodtrykket ditt. Mitt gikk opp og ned som en jojo. Jeg var ikke i tvil når det var høyt fordi det var bankende hodepine og svimmelhet. Du kjenner egentlig på hele kroppen at noe er i gjerdet. Men jo lenger i svangerskapet jeg kom, til mer stabil høyt ble blodtrykket. Du blir ikke innlagt på sykehus før du har undertrykk på 100. Svangerskapsforgiftning er alvorlig men det er hlyt blodtrykk også! Fødselen min ble satt igang etter at blodtrykket var oppe i 160/111 og jeg hadde hatt det en liten uke sengeliggende på sykehuset (jeg var da 37+0 noe som liksom er en magisk grense for igangsetting). Jeg hadde ikke proteiner i urinen men masse vann i kroppen å høyt blodtrykk da, men ingen sa noe om forgiftning! Aner ikke hva jeg hadde egentlig!

Men uansett ville jeg jaffal tatt det med ro og IKKE stress over blodtrykket for da stiger det enda mer. Nevn det for legen hvordan du føler deg. Hvor langt er du på vei?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...