Gå til innhold

Noen flere som har begynt å krabbe?


Helene84

Anbefalte innlegg

Vår lille frøken tok sine første krabbesteg på julaften (da var hun 7 mnd og 1 uke), etter å ha stått og vugget i krabbestilling en måneds tid. Nå kommer krabbingen seg mer og mer, men synes fortsatt det er vel så effektivt å dra seg fram. Hun er mye tidliger ute på krabbefronten enn storesøster var, men hun er samtidig veldig mye mer glad i å ligge på magen.

 

Hvordan er det på krabbefornten hos deres små? Andre morsomme framkomstteknikker ute og går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjarmøren vår er 7 1/2 mnd og krabber ikke. Men han ruller nå bevist rundt på gulvet for og nå sine mål :-) Han kan også skyve seg rundt, men det funker best rundt i sirkel og bakover hehe. Kjempe artig tid nå syns jeg, får så godt kontakt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jr her har ikke begynt å lrabbe ennå, men det er ikke lenge til nå. Han står nemlig på alle fire og gynnger frem og tilbake og har gjort det en stund nå.

Han kommer fort frem med å dra seg fremover nå og så ser han ut som en åme som kryper fremover. Han drar beina oppunder seg, sparker fra og sklir på magen fremover akkurat som en mark/åme.. Ganske morsomt å se på, men gleder meg litt til han begynner å krabbe ordentlig for storesøster krabbet aldrig, hun beynte å gå når hun var 6-7 mnd i stede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini er rett over 7 mnd, og er akkurat som polarn & pyret her. Drar beina oppunder seg, og sklir framover på magen samtidig som han hjelper til å dra med den ene albuen på en måte... Står også masse og gynger på alle fire. Noen ganger løfter han seg også opp på tærne, så han står og gynger med hender og føtter i gulvet og rompa i været. Morro å se på:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Hun her har stått på alle 4 siden hun var 5 mnd gammel, men ikke begynt å krabbe nei. Tok noen tak like før jul, men ikke noen flere. Står sånn som at hun skal ta armheving også :-) Hun åler seg framover og det begynner å bli stor fart på det nå :-) Det blir morro å se når krabbingen starter for fullt ja :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så gøy. Jenta vår har også lenge stått i sånn armhevingstilling, og så begynner hun å gå fremover på beina, helt til det sier stopp fordi armene ikke beveger seg. Morsomt!

Hun har forresten også brukt, og bruker fortsatt (selv om krabbingen kommer mer og mer) den ålemetoden. Så nå kan vi ikke legge dem på et sted på gulvet, gå på do, og forvente seg at de er på samme sted når vi kommer tilbake, nei. Jenta vår sikter seg fort inn på ledninger og lange duker:(

 

Noen ganger glir hun en del på knærne når hun krabber, så jeg vurderte å ta på sånn antiskli på strømpebukseknærne, men det er kanskje å sy puter under armene dems?? :) De lærer seg det fort nok uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror frøkna mi er fryktelig tidlig ute altså. Hun har vel krabbet en god mnd allerede og reiser seg så fort anledningen byr seg. Ikke lenge før hun tar sine første steg. Huff, syntes hun er blitt så stor, hvor er den lille babyen min. Her er det full rulle hele dagen, mye knall og fall med andre ord;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han krabber ikke stlår på alle 4 greier å flytte beina, men ikke armene så han flytter bena får ovrebalanse framover . Han kryper litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille gutten her ligger som en bauta på magen fremdeles. Blitt flink til å strekke seg laangt etter leker, men er ikke i nærheten av å komme seg framover en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnen Collargol

Jenta vår står også og vugger en del på alle fire. Ellers så åler hun veldig og prøver å opp på knærne, men det er nok alt for glatt ja...

Men er fart på jente nå altså :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen lenge siden jeg har vært her inne nå!

Lillemor her blir 8 mnd den 19.januar, og har nettopp (idag faktisk) begynt å åle seg fremover. Hun har skyvd seg rundt og bakover lenge, men nå endelig fremover også!

Første gangen hun trakk seg opp i krabbestilling var da hun var rundt 5 mnd, men har ikke gjort mer enn å stå og gynge litt (dvs. gynget ganske kraftig av og til).

 

Har også vurdert sånn antiskli på knærne hennes, men dropper det jeg altså. Førstemann lærte da å krabbe han også innen han var 9 mnd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viljen til å krabbe er stor, men hendene og bena vil ikke samarbeide. Han har stått på alle fire og gynget over en mnd nå, men han kommer seg ikke fremover. men en slags framdrift har han jo, han rygger. Skyver i fra med armene og det går raskt bakover, kommer seg stort sett dit han vil, men kjører seg fast noen ganger og da blir han svært frustrert. Utforskertrangen er stor, skal ta på alt, vedovnen og stikk- kontakter er spennende. Virker som alt mamma sier nei til blir fryktelig spennende og finne ut av! Krabber vel snart tenker jeg. Er i allefall større sjanse for at han krabber en søsteren. Hun rullet fram til hun begynte og gå da hun var 9 mnd. men gutter er vel alltid litt senere i utviklingen en jenter. Men blir spennende framover og travelt tenker jeg om han fortsetter og være like nyskjærrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillegutt her begynte å åle seg fremover da han var 5,5 mnd, nå drar han seg mer fremover på armene.. fra 6,5 mnd vært oppe i krabbestilling og står og gynger, prøvd forsiktig å ta arm/ben frem men blir med det ennå.. Reiser seg opp og sitter ofte på knærne selvom mamma ikke liker dette.. klarer å reise seg helt opp også.. glad i å stå på fanget til mamma.. Er bare redd han hopper over krabbinga å begyner å gå med en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemann har krabbet siden han var 5,5 mnd. Satt seg opp og reiste seg etter møbler også før han ble 6mnd. Nå i jula tok han sine første skritt så jeg har mistet babyen min;(

Det er jo en morsom tid når de begynner å komme seg rundt, men masse å passe på! Her har jeg ryddet bort giftige planter, satt opp gitter rundt peisen etc for lenge siden. Med tre barn og en pus som blir angrepet av lillemann til stadighet rekker jeg ikke alltid å fotfølge minsten hele tiden;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i samme båt - her er det kun rulling og skyving bakover som teller. Men han er så tung i stompen så skjønner det er litt tungt å dra seg fremover. Men, han klarer å komme opp på alle fire nå hvis han har noe å sparke mot da :) Moro med fremgangen da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What? Begynt å gå allerede?? Å hjelpe meg, det må være rart, hehe:-)

Her har vi ikke senka sprinkelsenga enda engang! Hun kryper i alle retninger, men hverken setter seg opp eller trekker seg opp, heldigvis egentlig...

Aldri sett en så liten baby stå eller gå uten støtte, så hadde vært gøy om du hadde bilde av det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he;) Ja får en del bemerkninger fra folk rundt ja.. Men nå er ikke lillemann så liten av vekst heller så mange tror han er en 10-11 mnd. Får se om jeg får lagt ut et bilde av han på profilen min en dag. Ting tar tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tassen vår begynte å krabbe når han var 6 1/2 mnd gammel. Da hadde han stått klar i krabbestilling og gynga i en måned. Han begynte å reise seg samtidig, så nå er det mye knall og fall. Han skal hele tiden opp og stå i senga si, så det er ikke alltid så lett å legge ham lenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...