Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #1 Skrevet 2. januar 2009 Litt fortvilet og usikker nå.. Min samboer ville at jeg skulle slutte på pillen og at vi skulle få barn sammen. Jeg ble jo kjempe glad og vi satt igang prøvingen, trodde han var sikker på hva han ville. Skuddet satt med en gang etter pilleslutt og er nå 6 uker på vei, han vil gjerne ha barn, men han virker fortsatt ikke helt sikker, og det virker ikke som han forstår at det å få barn innebærer forandringer i hverdagen. Jeg prøver å snakke med han for å frem at han forstår alt og er helt klar, men han blir bare sint. Jeg har sagt til han at uteflying og festing må bli betraktelig mindre, for jeg skal ikke sitte hjemme med ungene alene(jeg har en på 3 fra før)mens han er ute på fylla. Han må vite at å prioritere familien kommer først, men ser ikke ut som han forstår dette. At han ikke fikk gå ut like ofte skjønte han ikke i det hele tatt (han går ut hver helg, uten at jeg liker det spess godt). Jeg sa at tilogmed tre ganger i måneden ut kom til å bli for mye, og at det ikke var greit, da ble han bare sint.. Jeg prøvde å snu det så han forsto: og spurte om han syntes det var greit at han satt hjemme med to barn flere ganger i måneden, mens jeg var ute på byen, og det var absolutt ikke akseptert. Så kom vi inn på emnet bleieskift, og han sa klart ifra at det kun var min jobb, og at han ikke kom til å gjøre det så fremt jeg ikke var skikkelig syk og ikke greide å reise meg fra soffaen. Hva er det for noe da!? Virker ikke som han forstår helt alvoret i dette å få barn, ser ut til at han tror at han kan leve som før og at det er jeg som skal ta all jobben med ungene alene. Vet ikke hva jeg skal gjøre.. Har tatt opp at vi kanskje burde ta abort, at dette var alt for forhastet. At vi burde vente og heller prøve senere når han er mer moden for det. Han er 5 år eldre enn meg, men føler at det er jeg som er den modne frukten her og han den umodne, han liker ting slik han har det nå, en snill dame hjemme, masse kompiser han treffer, fest og morro når han selv vil... Hva tror dere? Jeg blir bare så usikker når jeg ser at han ikke fortsår alvoret eller virker moden nok for egne barn... Da jeg nevner at vi kanskje burde prøve på barn senere og ikke nå pga hvordan han er, blir han bare sint og det går ikke ann å snakke fornuftig om det.
Tweak Skrevet 7. januar 2009 #2 Skrevet 7. januar 2009 Det første jeg tenker når jeg leser innlegget ditt er at du er jo bare 6 uker på vei og det er lenge lenge til bleieskift blir aktuelt enda. Graviditeten din virker ikke inn på ham enda, han er bare mann. Jeg synes du skal gi ham tid, ikke snakk så mye om endringer i livet hans enda, i allefall ikke slike som han ikke vil like så lett. Han også må få modnes framover, og han kommer sikkert til å bli en god far uansett. De første ukene i et svangerskap er som regel ensomme. Vi kvinner tenker framover i sjumilssteg og mannfolka klarer ikke henge med. Bare vent til magen begynner å bli synlig. Bare vent til dere går sammen og ser på barnevogn. Og bare vent til han kan legge hånden på magen og kjenne den lille. De fleste menn får seg en oppvekker rundt fødselen også. Den kan komme som et sjokk på mange! Ta det med ro og nyt graviditeten så lenge, så kommer nok mannen etter han også. :-)
Gjest Skrevet 7. januar 2009 #3 Skrevet 7. januar 2009 Det første som slår meg er at dette er en skikkelig tulling... Går ikke an begynne å si sånt, når han faktisk ville ha barn! Håper virkelig han modner etter hvert..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå