wow-to-tette-gitt:) Skrevet 2. januar 2009 #1 Skrevet 2. januar 2009 Hei. Jeg fikk min nydelige jente 11 desember og er selvfølgelig som alle andre kjempestolt mor. Ønsker dere alle som er her fortsatt godt svangerskap og lykke til i tiden som kommer. Vil bare komme med noen råd som jeg selv har erfart nå etterpå. Husk at de på sykehuset er der for dere, både på fødeavd og barsel. Ingen spørsmål er for dumme og du er like viktig som alt annet de har å gjøre. Er du usikker, be om hjelp! Husk tidlig på å være bevist det du spiser. Da er det enklere å finne ut om det er noe i det du har spist som gjør at babyen ikke er fornøyd. Alle er forskjellige, både mødre og babyer. Det viktigste og mest erfarte rådet mitt er. Kle godt på dere når dere reiser hjem fra sykehuset! I vinterhalvåret er dette kjempeviktig. Jeg kom hjem i god form men fikk urinveisinfeksjon dagen etter. Dette var mye verre en riene og fødselen. Trodde jeg skulle dø av smerter. Ikke frys! Fikk noen gode råd med meg fra en erfaren jordmor som sa; Pass på å ikke frys på bein, hender, brystene selvsagt. Ikke gå rundt med vått hår om du har langt hår, føn det med en gang. - Selv om du bare skal være inne. Ikke heng opp våte kalde klær fra vaskemaskinen, la partner eller andre gjøre dette. Var litt dronning og husk at i tillegg til å passe en liten nyfødt baby skal kroppen din tilbake til sin ikke-gravide tilstand noe som også krever sitt. Hvil og lytt til kroppen. Jeg satte meg inn i en kald bil med kalde skinnseter uten noe ull under joggedressen. I tillegg gikk jeg rundt i mange timer første natta for å få henne til å sove, uten noe på føttene.... Vel ,jeg lærte the hard way! Igjen lykke til alle sammen=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå