Gå til innhold

noen som kan hjelpe meg litt? ang blodtrykk

Anbefalte innlegg

Skrevet

har alltid så lavt trykk...undertrykk på 50/60, og no dei siste dagene er det opp i 85, hovudverk og ikkje noe i form. hadde spor av eggehvite tidligere i uka, men ikkje no. har litt sukker +2 og +1 variere litt. er dette svangerskapsforgiftning? må sei har og ein puls på 116:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil ikke skremme deg, men jeg har hatt svangerskapsforgiftning to ganger, og jeg synes du skal ta kontakt med legevakt. Hvor langt på veg er du?

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Jeg ville også ha tatt kontakt med føden hvis jeg var deg. Alltids greit å få sjekket opp sånt som man blir gående og gruble på. Nå vet ikke jeg hvor langt på vei du er, men at bt stiger mot slutten er jo ganske normalt. Men det er jo en litt brå stigning du har, kanskje? Jeg ville ha sjekket det ut. Lykke til=)

Skrevet

Har du testet selv eller hos lege/JM? Tenkte legen/JM burde informert deg, bare:)

Hvis du har testet selv, hadde jeg definitivt tatt kontakt med lege. Jeg pleier også til vanlig å ha relativt lavt blodtrykk, men ved forrige kontroll var undertrykket "plutselig" 85 og hodepinen var absolutt til stede. Hadde dog ikke proteiner i urinen, men skal komme til kontroll ganske snart igjen. Hadde høyt BT sist også, så ser for meg tette kontroller nå. Gikk forresten helt greit sist, ikke noen svangerskapsforgiftning:)

Tror det er slik at det må være både protein og høyt blodtrykk før man snakker om svangerskapsforgiftning, men det er jo greit å være på sikre siden.

Skrevet

Jeg ville nok også dratt til legevakten med dette ja. Var i samme situasjon selv bare for noen uker siden. Dro til legevakten hvor de konstanterte at blodtrykket var høyt, men alt av prøver så fint ut ellers. Likevel ble jeg sykmeldt i en uke.

Det jeg skal frem til, er at som oftest er det ikke noe farlig, men heller legen en gang for mye enn en gang for lite..

God bedring og lykke til =)

Skrevet

tusen takk for svar...legen ringte meg i ettermiddag, han lika ikkje det blodtrykket mitt:( så visst eg blir dårlig i helga blir eg lagt inn.får ikkje gjer noe, bare slappe av. skal til fastlegen min på mandag. dei følger skikkleg med meg så det er godt og vete:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...