Candy girrrl Skrevet 2. januar 2009 #1 Skrevet 2. januar 2009 Man kan bli så forvirra i dag. Med lavkalori,blodtypediett, lavkarbo, økotrend, vegetar osv, osv.. Blir helt svimmel jeg. Ble oppdratt til at melk er sunt. Men til og med det er fy fy nå.. Hvilken kostideologi tror du er aller sunnest i jungelen?
meg & to små vampyrer Skrevet 2. januar 2009 #2 Skrevet 2. januar 2009 Jeg tror egentlig ikke søtmelk er så veldig bra for mennesker, men syrnede produkter tror jeg på. sånn for å ta melkespørsmålet ditt:) Ellers tror jeg på variert, grønt, riktig type fett og nok proteiner (gjerne bønner og linser). Og så tror jeg på masse krydder. jeg tror ikke middager typer tradisjonell norsk husmannskost (poteter, kjøtt, saus).er så veldig bra. Flaks at jeg ikke liker det også.
Norwegian by injection Skrevet 2. januar 2009 #3 Skrevet 2. januar 2009 Jeg har ikke noe tro på 'dietter' over lengere tid. Variert kosthold og små mengder er det beste tror jeg. Det funker for meg ihvertfall. Og ikke glem å trene itillegg.
Trollemor og snuppa! Skrevet 2. januar 2009 #4 Skrevet 2. januar 2009 Jeg tror på lite sukker, en del fiber og grove kornprodukter, grønnsaker, frukt og kjøtt/fisk! Jeg er mer redd for sukker enn for fett! Kroppen trenger fett også! Og jeg tror det er helt greit å drikke melk! Her drikker vi forøvrig skummamelk.. Også tror jeg på at det er bra å kose seg litt, og ikke bli helt hysterisk.. Trening tror jeg er like viktig som kostholdet for å holde seg sunn og frisk! Man kan ikke gå ned i vekt uten å trene (på en sunn måte)..
Libido- Skrevet 2. januar 2009 #5 Skrevet 2. januar 2009 Liker ikke alskens dietter. Har mer tro på et variert og innholdsrikt kosthold. Mye fisk og grønnsaker. Hjemmelaget fremfor toro. Hvitt kjøtt fremfor rødt. Sukker fremfor kunstig søtning. Magre melke og oste produkter. Grove fiber blandinger fremfor søtt frokostblanding kliss. Naturell yoghurt med frukt fremfor yoghurt med masse sukker. Godteri og brus forbeholdt helg. Kinamat eller cafe`fremfor junk-plasser. Greit å ha som mål, men ikke alltid like lett å følge slavisk =)
Gjest Skrevet 2. januar 2009 #6 Skrevet 2. januar 2009 For meg er sunn mat et balansert kosthold av helst mes mulig ferske lokale råvarer og sessongvarer når det lar seg gjøre. Spise mye frukt og grønt og magert kjøtt og mye fisk. All verdens matrender og diverse dietter har jeg kommet fram til ikke er særlig hensiktsmessig. Men lurt å ikke lukke øra helt, mange spiser for mye karbohydrater og for mye sukker og salt. Halv og helfabrikata mat bør også unngås i hverdagen. Litt sunn fornuft kommer man langt med. Nøkkelen er variasjon og lage av så ferske råvarer som mulig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå