Gå til innhold

Noen som tar, har tatt mer enn en folsyre tabl?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og evt hvorfor.

Jeg ammer og er gravid, lurer på om jeg bør ta to istedet for. Det står en i pakningen, men at dersom legen har sagt flere....?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg var gravid fikk jeg noen ekstra sterke på resept, fordi jeg har veldig lavt nivå av det i utgangspunktet. Det kan være derfor du har fått beskjed av legen om å ta to, for du trenger det mer enn de som bare skal ta det for å forebygge før en graviditet, f.eks.

Skrevet

Når jeg var til ordinær ul spurte jm om jeg tok folsyre. Ja, sa jeg. Da sa hun at nå som jeg er over 3 mnd trenger jeg ikke ta de lenger....

Det anbefales vel å begynne med folsyre 3 mnd før en planlagt graviditet og 3 mnd ut i svangerskapet. Sånn jeg har forstått det i alle fall.

Les mer om folsyre på www.felleskatalogen.no

Står forresten at det er 1 tab om dagen.

Skrevet

Men hvis legen din har sagt at du skal ta flere så får du høre på han.

Skrevet

tror ikke det skal skade å ta for mye folsyre, det er jo et vannløselig vitamin så kroppen skiller bare ut det som blir for mye uansett... har legen sagt at du trenger mer så gjør du iallefall ikke noe galt ved å ta fler :)

Skrevet

Er det 200mg so er anbefalt?? Mener å ha sett ganske nylig at det iikke er "skadelig" (begynner å bli) før det blir over 1000mg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...