Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selvfølgelig en veldig individuell sak, men jeg lurer på når jeg kan forvente å begynne å få mage når man venter nr. 2? Har hørt at man gjerne får mage tidligere, men hvor mye tidligere?

Husker at jeg såvidt hadde bittelitt mage ved ordinær UL (uke 19) sist.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke personlig erfaring, men vet at noen allerede får mage i 1. trimester... Men ofte kan det skyldes at man er veldig oppblåst...

Jeg lurer også veldig på når magen kommer denne gangen. Har så lyst å vente lenge med å fortelle, men er redd magen skal avsløre det før jeg gjør det...

Skrevet

Jeg aner ikke.

Venter nummer to jeg også og er 10+0 i dag. Jeg syns magen ser littegrann større ut helt nederst, men er ikke sikker.

Hmm. Jeg kan ta bilde senere i dag og legge ut. Så kan du få sammenligne magen i uke 4 og 10.

Når jeg er oppblåst er forresten magen stor over hele, Men gravidmagen min kommer litt lenger nede bare:)

forrige gang syntes det i uke 13-14 og syntes veldig i uke 17.

Skrevet

Hei.

Med lillegutt fikk jeg seinere mage enn nå.. Var 4 mnd og da begynte man å se litt mage:D

Nå med nr 2 begynte magen å syntes litt ved 7 uker ca. Syntes jeg da:D

Skrevet

jeg synes jeg ser fetere ut nå ja...... har sinnsykt mye luft, fiser hele dagen og ikke bare sånne små søte for å si det sånn........ he, he, he, he.... så er vel mye luft ja

Skrevet

første gang var jeg helt flat til jeg var 6 mnd på veg og da poppet magen ut over natten nesten. Andre gang gikk jeg med tvillinger og magen kom naturlig nok tidligere enn vanlig. Nå er jeg 11 uker og har en bitteliten antydning til kul nederst på magen....

Det har vel noe med muskulaturen å gjøre. Jo sterkere magemuskler, jo lenger tid før de deler seg.

Skrevet

Man får jo ofte tidligere om man har vært gravid før også.

+ at det synes lettere og raskere på noen kroppstyper. jeg er f.eks. ganske liten og nett med kort kropp og det synes kjapt.

Skrevet

hmmm, nå har jeg lagt ut bilder av magen min, men jeg tror ikke den har vokst altså.

Æsj.

Skrevet

med nr 1 fikk jeg ikke mage før uke 24 ca, og fikk egentlig ikke noe særlig stor mage i det hele tatt...da var jeg litt smalere og flatere på magen i utgangspunktet også;-)

eneste jeg kjenner er at jeg er veldig hard nederst på kvelden...har lyst på kulemage nå, jeg;-)

Skrevet

Jeg hadde også bare så vidt mage i uke 19 med nr 1. Med nr 2 kom den fortere og så har det bare ballet på seg, hehe... Venter nr 4 nå, er i uke 9 og sliter skikkelig med å skjule at jeg er gravid. Har ikke kunnet lukket knappen i buksen siden uke 5 uten at det er vondt og ikke i det hele tatt siden uke 8 (komplett umulig), og da bruker jeg ganske lave bukser til vanlig som gjerne er litt romslige. Jeg ser ut so jeg er 4-5 mnd på vei og må gå med store collage-genere eller tjukke gardigans for å skjule det, så jeg håper bare folk tror jeg har lagt på meg til nå ;-) Er bare to uker til jeg kommer til å offentliggjøre nyheten da dersom alt er bra på UL'en (skal i uke 11), så da kan jeg begynne å vise magen i stede for å skjule den.

Skrevet

Du er litt heldig også da Alva:) misunner deg jeg.

Skrevet

Siden det ikke er den "ordentlige" gravidmagen er den jo mer bolledeig enn fin da, hehe... Ikke mye å missunne, men den ser jo grei ut med klær på da forsåvidt. Da ser jeg ut som jeg gjorde når jeg var ca 20-22 uker på vei med min første. Eller, den er ikke helt myk, faktisk litt småhard, men regner med det kommer at magemusklene er begynt å dele seg og blir presset utover eller noe sånt? Gleder meg til den ordentlige magen kommer jeg da :-)

Skrevet

he he, paranoide meg har sluttet med mageøvelser siden jeg tenkte kanskje magen delte seg snart.. jeg ville være på sikre side med ikke å ødelegge de. men innser jo at det kanskje var litt for tidlig i uke 5 å tenke sånn..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...