Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #1 Skrevet 2. januar 2009 Jeg har vært innlagt nå nyligen, en kort periode (1 uke) på psykiatrisk avdeling, pga var deprimert. Men får videre hjelp nå og skal begynne å gå jevnlig til psykolog, og er mye bedre nå. Så får jeg et brev fra barneverntjenesten om innkalling til samtale, pga mottat bekymrings melding fra psykiatrisk klinikken, og at " Det fremkommer at du kjenner til rapporten som er sendt oss".. Det gjør jeg ikke!!! Skjønner ikke hva dette skal bety, så nå er jeg litt sur her!! Kan jeg klage på dette? Og jeg er absolutt ikke i ustand til å ta av meg barnet mitt!! Det eneste det var snakk om på sykehuset, var da jeg snakket med en rådgiver om at hun kunne hjelpe meg med visse utgifter i måneden til å få dekket barnehageplass ved å kontakte barnevernet sånn de kunne betale barnehagen ( hun trodde jeg sleit med å betale regninger) , men jeg sa klart og tydlig fra at jeg ikke hadde noe problemer med å betale barnehagen til barnet mitt, og det ble forstått, så er det kanskje mulighet dette hun har sendt likevel?? Føler meg så utrolig dårlig nå av å tenke på at noen har sendt bekymringsmelding på meg!!
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #2 Skrevet 2. januar 2009 Dette er noe behandleren din er pliktet til å gjøre, og ikke noe som blir gjort på faenskap. Sykdom som er av så alvorlig grad at det kan stå i fare for å påvirke omsorgsevnen din, skal meldes til barnevernet. Du skal være informert om dette, da... Det eneste du kan klage på er at du ikke har blitt informert.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #3 Skrevet 2. januar 2009 Det er jo ikke en bekymringsmelding i den forstand. Barnevernet har mange oppgaver, de. Bl a å kunne hjelpe til med tiltak som gjør hverdagen litt lettere. Det er nok i denne kategorien dette er.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #4 Skrevet 2. januar 2009 Håper det, jeg håper de ikke bruker det at jeg har vært psysisk syk mot meg!! Jeg elsker min datter mer en noe annet på jorden, det sårer meg å tenke at noen kanskje synes jeg er en dårlig mor
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #5 Skrevet 2. januar 2009 Kan jeg ringe opp og få høre hvorfor jeg har blitt kalt inn? evt hva slags rapport som har blitt tilsendt??
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #6 Skrevet 2. januar 2009 Jada. Si at der står noe om en rapport i brevet, men at du ikke vet noe om dette, så du lurer på hvilken rapport det er. Ikke bli sint eller noe, bare spør, som du ville gjort på hvilket som helst annet kontor:) Barnevernet er der ikke for å lage trøbbel, men for å hjelpe:) Jeg har hjelp fra dem frivillig:)
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #7 Skrevet 2. januar 2009 Nei så klart jeg blir ikke sint, men bare lurer på om det kanskje er en misforståelse.Akkurat nå er jeg bare mest redd, har hørt så mange historier om hvor lett barnevernet vender ting mot en. Har ingen erfaring fra dem, og hatt jevnlig kontakt med helsesøster som mener jeg er en toppen mor og gjør en kjempe bra jobb med datteren min..
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #8 Skrevet 2. januar 2009 Det skal UTROLIG mye til før de tar barna fra mor (noe som noen ganger er veldig dumt). Men du skal ikke være bekymret så lenge det er slik du skriver her. De er der for å hjelpe deg. Kjenner flere som frivillig har tatt kontakt med de for råd og veiledning.
mirakelbaby Skrevet 2. januar 2009 #9 Skrevet 2. januar 2009 Når en av foreldrene/ omsorgspersonene blir psykisk syke så SKAL det meldes til barnevernet. Hvis du skal får noe hjelp i form av bhg plass eller andre ting så må det jo meldes til barnevernet...
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #10 Skrevet 2. januar 2009 hadde jeg vært deg hadde jeg kontaktet de som hadde sendt melding, og spurt hvorfor du ikke er informert om dette BV er ofte flinke mennesker som ser forskjell på ett godt og et vanskelig hjem. Slik du forklarer har du ingenting å bekymre deg for... Still opp for BV, vær ærlig og åpen, det kommer du langt med...De fleste som blir meldt av forskjellige årsaker og som blir undersøkt får enten tilbud om hjelp i hjemmet (f.eks støtte til avlastning, barnehage..tilogmed bil og hjem kan man få støtte for via bv) finner BV ingen grunn for tiltak i hjemmet blir saken henlagt.. kort sagt ikke vær bekymret du... har vært gjennom det selv, og vet at det er en påkjenning kanskje i en hverdag som ikke alltid er like lett, men for mitt vedkomne ble saken henlagt og jeg har ikke hørt noe fra de igjen...det er nå 5 år siden... men du vet din situasjon best, så vi har på bim har ikke fasiten på ditt liv og din framtid...
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #11 Skrevet 2. januar 2009 PS. Det skrives mottatt, ikke mottat.
† I Jesu Navn † Skrevet 2. januar 2009 #12 Skrevet 2. januar 2009 Mirakelbaby. Jeg har jobbet i psykiatrien i over 15 år. Det er svært få ganger vi sender en bekymringsmelding. Det er kun vår plikt å si i fra til bv når ungen lider overlast. Det er aldeles ikke noe automatikk i dette. Dessverre kan den troen få folk til å ikke søke behandling når de trenger det.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #13 Skrevet 2. januar 2009 Det beste du kan gjøre nå, er å samarbeide, og å vise deg selv fra din aller,aller beste side som MOR.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #14 Skrevet 2. januar 2009 hei 15:56 Jeg tror ikke at hi lurte på akkurat rettskrivingen.. tror heller ikke ditt innlegg hjalp henne så mye.. men når du først retter på skrivefeil lurer jeg på hvorfor du kun retter den ene feilen for det er da mange andre feil i de fleste innleggene her også, kanskje du skulle ta tak i de også?
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #15 Skrevet 2. januar 2009 De fleste feil og overgrep begått av barnevernet vi leser om i media er feil. De viser saken kun fra klientens side og ikke fra bv sin side. Men når det er sagt, feil skjer. Grove feil. Derfor blir jeg helt matt når folk skriver at barnevernet er der for å hjelpe bla bla bla. Politiet er også der for å hjelpe. Det å ringe politiet når man finner hasj på podens rom er alikevel ikke særlig smart. Hold dere unna bv i den grad det er mulig. Be om hjelp når alle andre utveier er prøvd. Det finnes psykologer og psykiatere som jobber privat, disse har en meget høy terskel for å sende bekymringsmeldinger. Slutt å være så naive.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå