Gå til innhold

Tror dere på ånder, energier og slikt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå skal det sies at jeg er ikke av de mest spirituelle, jeg er nok heller en skeptiker, men åpen på et vis allikevel.

Som noen kanskje har fått med seg så har jeg hatt flere avbrutte svangerskap SA. Nå er jeg straks 5 mnd på vei (foreløpig termin), og selv om angsten er ganske stor, så hadde jeg en rar opplevelse i natt..

Mannen min sin farmor, som jeg var veldig glad i og som døde for 3 år siden, kom til meg i drømme og sa at det kom til å gå bra denne gangen. Hun stod ved siden av sengen min, det var veldig virkelig. Og da jeg våknet i morges var jeg liksom knusende rolig. Merkelig. Jeg tror på dette, dette kommer til å gå bra.

Sikkert teit, men det får gå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja i aller høyeste grad. Jeg har hatt mange opplevelser, men kan nevne en i denne sammenhengen.

Min venninnes lillebror tok sitt eget liv rett før han skulle konfirmeres. Familien ville reise bort den konfirmasjonshelgen, så jeg skulle passe katten hans. På søndagen var jeg å matet katten og han svirret rundt meg som katter bruker. Jeg satte meg ned ute i hagen og kosa med ham. Pusen gikk for å spise og plutselig kjente jeg en varm vind og en fullstendig innvendig ro. Etterpå kom tårene. Det var veldig merkelig, men lurer litt på om gutten tittet innom. (Skeptikere ler sikkert, men jeg tror ;-))

Stol på den farmoren du :-) Klem

Skrevet

Jeg tror det fins mye mellom himmel og jord man ikke ser/vet om. Og i denne sammenheng må jeg nok si at jeg er ganske så troende. Har ikke opplevd så mye selv, men velger å tro på hva andre forteller : )

Skrevet

En annen ting: det sies at man er mye mer åpen for slike ting når man er gravid : )

Skrevet

Ja det tror jeg på. Jeg opplevde mer da jeg gikk gravid enn ellers. Tror nok svigermor er her å passer på oss ;-) Jeg ser ofte en skygge her i huset (hos svigerfar) og jeg får en god følelse av det. Hadde ikke sett den på ei stund, men på julekvelden dukka den opp :-) Katta har også reagert en gang.

Skrevet

Jeg tror på det. til en viss grad ;)

Og jeg syns du skal tro på det ja :) Kanskje farmor kommer til å passe ekstra godt på dere :)

Skrevet

Det er slett ikke teit =o)

Hun kom til deg, og det var nettopp for å fortelle deg at det går bra denne gangen.

Jeg har opplevd sake og ting selv, og har ikke fnugg av tvil i hjertet rundt sånt. Har spøkelser i huset, og sett,hørt og opplevd mye rart hele livet.

Det siste var i går kveld, i form av et lite flakkende lys rett foran meg. Men jeg forteller ikke alt lengre. Holder det rett og slett for meg selv, og tenker "oi, der var det noe igjen. Så snedig", og så tgar jeg bare vare på opplevelsen i hjertet.

Skrevet

Er selv skeptisk troende til spirituelle ting. Skeptisk fordi man ikke kan "bevise" at noe slik eksistere, troende på grunn av det jeg selv har opplevet.

Var utveklingsstudent i USA da jeg en natt rundt kl 2 våket av at pappaen min sto ved siden av sengen min. Det var som om han var virkelig. Straks jeg ble han bevist fløy han opp på himlen og ble til en stjerne. Følte da på meg at han var død (han hadde kreft). Neste dag ringte mamma og fortalte at pappa dødde om morgen kl 8 - hvilket grunnet tidsforskjell var kl 2 min tid....

Så, der er nok mer mellom himmel og jord og hvorfor skulle ikke din drøm vær en trøst/beskjed fra den andre side.

Lykke til

klem fra

Skrevet

Jeg hadde en lignende opplevelse sommeren før jeg skulle begynne på videregående. Jeg var nervøs for at jeg ikke skulle klare skolen og slet med dette noen uker. Så hadde jeg en drøm om en gutt (ukjent) som kom etter meg i gangen og hoppet bort til meg og berørte skulderen min og smilte. Denne gutten var roilg og vennlig og viste bare at han likte meg, at jeg var akseptert og kunne være trygg. Tror ikke han sa noe til meg. Etter den drømmen var jeg helt rolig og starten og fortsettelsen på skolen ble veldig fin. Drømmen roet meg ned veldig effektivt.

Hva som gjorde det vet jeg ikke, men jeg tenker at det var en del av meg selv som klarte å finne fram til det gode og rolige som jeg trengte for å gå videre. Andre vil kalle det Gud eller noe annet.

Det er deilig å fylles av en slik ro!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...