Gå til innhold

Er det ikke typisk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Småen vår har hatt diare i over en uke nå, og matlysten har sunket te nesten null og han har gått ned over ett halvt kilo (ikke verdens største gutt i utgangspunktet)... (skal til gastroskopi for å finne ut om han har cøliaki), var trøtt og kosete men ellers ganske ok form. Pratet med sykehuset på onsdag og fikk beskjed om at om han ble verre så måtte vi ta kontakt med barneklinikken siden det er de som har henvist han.

I går spiste han ett par biter av en kakemann og litt sjokolade og diaren var omtrent bare vann... Så var helt klar for å ringe barneklinikken i dag for å forlange å få han undersøkt... Men hva skjer??? joda, våkner og er smilende og blid som vanlig.. smører en skive etter morgenstell og kos og han spiser HELE skiven... blir selvfølgelig kjempeglad for at han spiser igjen...etter en stund kommer bæsjebleien jeg venter på før jeg ska ringe.. og den har normal konsistens(ikke helt normal farge men bedre)... spiser enda en halv skive før han tar en hvil. Blæh...vet at det ikke er noe vits å ringe barneklinikken nå for vi har vært igjennom det samme tidligere og siden han er bedre vet jeg at svaret vil være at "vi ser det an hvordan det utvikler seg".

Huff...måtte bare få ut litt frustrasjon!!! Gleder meg til den dagen vi får ett skikkelig svar på hva det er med den lille magen hans :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De trenger kke bli like dårlig av hver eneste bit som inneholder gluten selv om de har cøliaki. Enkelte dager er kroppen ganske enkelt sterkere enn andre.

Så med den forhistorien du fortalte og at du har fått igjenom avtale om gastroskopi hadde jeg holdt kjeft om den positive frokosten.

Viktig å få det klarlagt tidligst mulig om det er cøliaki eller ikke.

For selv om bæsjen er fin og gutten er blid kan han alikevel føle seg uggen.

Hilsen en cøliakiguttmamma.

Skrevet

joda, vet jo det...men jeg KAN ikke lyge, helt håpløs der... hehe... uansett om det er over tlf eller ei! Så har bestemt at det får vente til over helgen, da sambo er hjemme og kan ringe :) X fingrene for at vi får komme til på en akutt-time... kan jo ikke akkurat sende han i bhg om han fortsetter å være dårlig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...