husmus &2 Skrevet 2. januar 2009 #1 Skrevet 2. januar 2009 På instruksjonene på Nan pakken så står det blant annet på 120 ml vann at dette skal med pulver utgjøre 135 ml, men jeg har etter 4 strøkne skjeer og 120 ml vann får da aldri 135 ml ferdigblandet?? Jeg merker jeg får litt mer noia av å bruke pulver med tanke på at han kanskje ikke får i seg det han skal. Men jeg gjør akkurat slik det står beskrevet, mine strøkne skjeer er akkurat det. En scoop og jeg stryker av med kniven på toppen så det er glatt. Jeg kan ikke helt se at jeg gjør noe galt heller. Ikke bare det, men etter å ha gått fra å ha en meget glupsk gutt som slukte 200 ml, så er han nå nede i 60-100 ml per måltid, så nå er jeg hysterisk for at han får i seg for lite. Hvor er pillene mine sier jeg bare snart!!
Gjest Skrevet 2. januar 2009 #2 Skrevet 2. januar 2009 Jeg har aldri gitt mme til mine, så jeg har ikke peiling på mengder, men jeg ville ringt HS og spurt om råd siden han spiser mindre enn har gjorde før. Hvor gammel er han?
Gjest Skrevet 2. januar 2009 #3 Skrevet 2. januar 2009 Det med antall ml kan du ta helt med ro, du er jo flink å måler helt riktig! Jenta vår begynte også å spise mindre ei periode når hun var ca.5mnd. Var nok en sammenheng med at hun fikk tenner og sluttet å gulpe. (hun gulpet sinnsykt mye ei periode) Hun hadde bra vetøkning og var blid og fornøyd.
3b@rnsmor-30* Skrevet 2. januar 2009 #4 Skrevet 2. januar 2009 jeg har aldri sjekka så nøye hvor mye det er ferdigblandet jeg.. så det vet jeg ikke noe om.. sånn i forhold til at han spiser mindre.. hvor gammel er han? og har han begynt å få noe annet?? smaksprøver på grøt eller middag o.l.? da går de gjerne ned på melka..
Gjest Skrevet 2. januar 2009 #5 Skrevet 2. januar 2009 Jeg har heller aldri vært næye med målingene at det er helt støkne skjeer. Min har brukt mme siden han var 2 mnd.... de fleste barn spiser mndre i perioder. Så lenge h*n er ser og oppfører seg friskt, så er alt vel. I perioder har vi kunn fått i vår drikke og han er 15 mnd, men legen på elsestasjonen trøstet meg med det at de regulerte dette selv...hennes var vokst opp på tørre brødskorper en stund.
husmus &2 Skrevet 2. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 2. januar 2009 Han er 8 uker. Jeg er ikke bekymret over at han spiser mindre fordi de er så selvregulerende. Jeg ble mer stressa av å oppdage forskjellene på oppmålingen. Jeg får bare trøste meg med at jeg gjør det riktig og stole på at det er godt nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå