Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nyttårsaften var mannen min innom den lokale butikken og kjøpte med et par pakker med Mills gratinerte poteter. Et par tre timer etterpå fikk jeg kjempe vondt i maven, det ble også noen hyppige dobesøk etterhvert.

Vi sjakket da datostemplingen på potetene. Det viste seg at dem gikk ut i mai 2008, altså for 7 mnd. siden. Det var da jeg fikk vite at mannen hadde vært i denne butikken og ikke på Rema.

I denne butikken har jeg funnet så mye mat i hyllene som har gått ut på dato for lengre enn lengst siden. Har sagt i fra til dem mange ganger, men dem driter tydeligvis i dette. Nå er det slutt på å handle der.

Om potetene var årsaken til at jeg fikk vondt i maven aner jeg ikke, ingen av de andre fikk det men så spiste jeg masse av den også siden jeg elsker disse potetene.

Er dette en sak for mattilsynet? Eller hvilken instans er det som tar seg av sånne henvendelser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æsch!

Vi har også en lokal butikk som alltid har gamle ting i hyllene. Blir så irritert. Jeg pleier ikke gå i den butikken men siden den er på veien fra barnehagen hender det at jeg stikker innom og handler noe smått. Det er så mye som er gått ut på dato. Her en dag sto jeg i kassekøen og la merke til at yogurthen jeg holdt hadde gått ut på dato. Jeg sa ifra til en som jobbet der og hun sa hun skulle finne en ny til meg. Jeg sa nei takk. Etter jeg hadde betalt såg jeg at kyllingen jeg hadde kjøpt var gått ut 25.12 (dette var 29.12). Jeg blev skikkelig irritert og sa at jeg ville ha pengene tilbake og at de må prøve skjerpe seg litt. På vei hjem åpne tjeg en appelsinjuice til gutten min og så drakk jeg litt av den jeg og. Syns den smakte rart og såg på dato. Ja...den var gått ut i oktober!

Jeg skal si ifra til butikksjefen at de må skjerpe seg og hvis ikke tar jeg kontakt med mattilsynet.

Jeg syns du kanr inge mattilsynet og si ifra om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...