Gå til innhold

Ang. all dette snakket om barnehage,

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har kanskje et dumt spørsmål, meeen, hvordan gjør dere det med jobb og slikt. Søker dere barnehageplass slik at ungen går i barnehage en uke (eller lignende) før dere skal ut i jobb igjen? Eller søker dere slik at ungen må i barnehage samme dag som dere skal på jobb?

Jeg tenker da på en eventuell tilvenningsperiode. Dette er første ungen min, så jeg har ikke peiling. :) Vil gjerne ha mange svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk ikke plass til pappas permisjon var over, men vi fikk dagmamma. Da begynte pappa tilvenningen hos dagmamma to uker før pappa skulle i jobb igjen.

Når krapylet begynte i bhg. høsten for 1,5 år siden ordnet vi det sånn at pappa brukte en uke av ferien sin på innkjøring i bhg.

Skrevet

Med min første søkte jeg oppstart 1. august. Skulle begynne å jobbe igjen 20. august. Fikk tildelt plass fra 28. august...

Er barnehagen som bestemmer oppstartsdatoen uansett, så jeg synes det er smart og ihverfall prøve å søke den en uke eller 2 i forkant slik at man har litt korte dager i starten.

Skrevet

Hadde 3 dager tilvenning, og tok det siste uken min med ulønnet permisjon.

Jeg er lærer og begynner jo samtidig som bhg starter opp i august.

Skrevet

Takk for svar! :) Sitter med søknaden nå og driver og fyller ut. Får vel søke plass ei uke før jeg skal jobbe da. :) Og så får en vel krysse fingra, hehe.

Takker igjen :)

Skrevet

Du har uansett rett på ulønnet fri fra jobb i tre dager ved tilvenning i barnehage.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...