Renate :-) Skrevet 2. januar 2009 #1 Skrevet 2. januar 2009 Jeg er ferdig med min fødselspermisjon 4.februar men blir hjemme iallefall til høsten.... Hva bedriver dere dagene med sammen med barnet....? Har dere noen små ekstra jobber for å tjene litt ekstra utover kontantstøtte og barnetrygd uten å ha barnet\barna i barnehage?
Gjest Skrevet 2. januar 2009 #2 Skrevet 2. januar 2009 Er ikke nå, men var hjemme ca 10 mnd ekstra med begge mine gutter. Vi gikk mye i åpen barnehage etter at de ble 1 år. Jeg jobbet ikke ved siden av.
Renate :-) Skrevet 2. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. januar 2009 Ok, har en mann som tjener ganske bra du da sikkert? Mannen her i huset tjener ikke nok til at vi klarer oss kun på hans inntekt, men vil gjerne slippe å ha gutten i barnehagen helt ennå, så jeg vurdere å ha en liten ekstra kveldsjobb eller evn passe noen barn en dag eller to i uka i tilegg.... Flere med erfaringer her...?
Gjest Skrevet 2. januar 2009 #4 Skrevet 2. januar 2009 Nei, han tjener faktisk mindre enn meg (mekaniker), men jeg hadde lagt til side og spart mens jeg hadde lønnet permisjon.
Renate :-) Skrevet 2. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 2. januar 2009 Så flink du er da, det er godt gjort... Flere??
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 2. januar 2009 #6 Skrevet 2. januar 2009 Jeg skal ha 2 måneder uten lønn i februar og mars, men skal gå hjemme enda lenger. venter nestemann i juni, så går fra ulønnet til ferie- så ny permisjon. Glad vi også har råd til det, fordi jeg synes Jonas er alt for liten for barnehage enda...
Renate :-) Skrevet 2. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 2. januar 2009 Ja dem er jo så små, nei huff kanskje noen timer eller et par dager fra høsten av men ønsker ikke mer da heller om vi får det til.... vår blir ett i mars da....
Alba44 Skrevet 2. januar 2009 #8 Skrevet 2. januar 2009 Jeg er i ulønnet permisjon nå. Har fått innvilget 1 år, men mulig det blir litt mer enn det også. Klarer det fordi vi var flinke til å spare penger i forkant. Jeg jobber ikke noe ekstra.
Alba44 Skrevet 2. januar 2009 #9 Skrevet 2. januar 2009 Er forresten endel sammen med venner som også har permisjon + i åpen bhg.
3b@rnsmor-30* Skrevet 2. januar 2009 #10 Skrevet 2. januar 2009 jeg var hjemme 6 mnd ekstra med vår yngste. jobbet ikke ved siden av.. hadde faktisk ikke lov til det jeg..for jeg søkte jo arb.giver om permisjon for å ta meg av barnet.. og hadde ikke fått det om jeg skulle jobbet et annet sted ved siden av da..
Renate :-) Skrevet 2. januar 2009 Forfatter #11 Skrevet 2. januar 2009 Nei jeg har sendt skriflig søknad til arbeidsgiver idag om permisjon og tilatelse til å ha en liten ekstra kveldsjobb i den perioden, så gjenstår nå å se hva dem sier, men må nesten si opp viss dem ikke godtar det...
mastermind Skrevet 2. januar 2009 #12 Skrevet 2. januar 2009 Tok 100% dekning, og har satt av en del av denne for å dekke de ukene jeg "mister" i forhold til 80 %. Tar de ukene, og noen til ulønnet. Så har faren sine uker, og siden jeg er lærer har jeg lang ferie. Da slipper hun å begynne i barnehage før hun er 16 mnd.
Renate :-) Skrevet 2. januar 2009 Forfatter #13 Skrevet 2. januar 2009 skjønner det er lærer jeg skulle vært, hehe Flere?
Norwegian by injection Skrevet 2. januar 2009 #14 Skrevet 2. januar 2009 Gutten min er 16mnd. og jeg skal ha perm fram til jan 2010. Jeg trener på treningssenter på formiddagen. Jeg tar han med meg siden det er barnepass på senteret. Det er geninalt, der får han leke med masse andre barn og jeg får trent. Vi er fornøyde begge to :-)
Renate :-) Skrevet 2. januar 2009 Forfatter #15 Skrevet 2. januar 2009 oi det var lenge, heldig dere er...
Hikken Skrevet 2. januar 2009 #16 Skrevet 2. januar 2009 Jeg har perm ut mai, og så har pappan i 6 uker, så tar vi ferie sammen etter det. Deretter har jeg tenkt å være hjemme ut juli 2010 med lille! Har tenkt å ta en dagbarn for å få det til å gå rundt, så blir vel en del turer til lekeplasser og åpen bhg og slikt :-) Klarte ikke helt tanken på å putte henne i bhg når hun såvidt har fylt ett år, så vi får heller greie oss med noen tusenlapper mindre!
Odine! Skrevet 2. januar 2009 #17 Skrevet 2. januar 2009 Vi regner ikke med å få barnehageplass før til høsten, så vi skal dele på å ha ulønnet permisjon fram til da. Hva vi skal gjøre, har jeg ikke tenkt på, men satser på rolige dager og ikke så mye "opplegg". Jeg har muligheter for en liten ekstraintekt, men det forutsetter at jeg får tid til å lese, så det spørs hvor mye det blir av det.
Renate :-) Skrevet 3. januar 2009 Forfatter #18 Skrevet 3. januar 2009 Det er godt å høre at det ikke bare er meg som syns dem er litt for små, når jeg sier dette til venner og familie her titter bare de fleste rart på meg egentlig....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå