-fie- Skrevet 2. januar 2009 #1 Skrevet 2. januar 2009 ååå så jeg gleder meg til å få av disse kiloene... har lagt på meg ca 20 kg (er snart fødeklar) og ser virkelig frem til å bli litt lettere igjen. jeg vet jo det at man ikke skal slanke seg når man ammer, men det må da være greit å spise litt ekstra sunt + trimme? er det noen som har noen planer for hvordan de skal nå matchvekten igjen, evt vet hvor mange kcal man må sørge for å få i seg for at det ikke går ut over kvaliteten på morsmelken?
Hakkamella Skrevet 2. januar 2009 #2 Skrevet 2. januar 2009 Aner ikke hvor mange kcal man må få i seg pga morsmelken, men tror en generell pekepinn må være å spise normalt, ikke overdrive mengde eller innhold, og gå turer med småen. Selv har jeg lagt på meg nøyaktig 9 kg, og har (syns jeg selv) blitt tynnere spesielt i armer, ansikt og rundt kragebeina. Er veldig spent på om jeg har gått ned noe i egen kroppsvekt.
Fire småtroll Skrevet 2. januar 2009 #3 Skrevet 2. januar 2009 Jeg har med mine tre første gått ned 12-14 kilo helt av meg selv i løpet av to uker etter fødselen. De resterende kiloene har jeg gått av med barnevogna, gått lange, raske og svette turer stort sett hver dag hele permisjonen. Har lagt på meg 16-18 kilo tidligere svangerskap, denne gangen håpet jeg å holde meg på 12-14 så det ikke ble så mye å ta av etterpå, men nå har jeg allerede lagt på meg 11kg og er bare i uke 32 så det skal holde hardt Blir nok mye mosjonering med vogn denne gangen også... Ettersom jeg har forstått er det helt greit å gå ned i vekt når man ammer, men man bør gjøre det på en sunn måte (mosjon og sunn mat), og man bør ikke gå ned under den vekten man hadde før svangerskapet. Hvis man vil mer ned enn man har lagt på seg i svangerskapet bør man vente til etter ammeperioden pga blant annet giftstoffer og forurensning som ligger lagret i "gammelt" fett, ikke noe særlig at kroppen skiller ut det gjennom morsmelka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå