Anonym bruker Skrevet 1. januar 2009 #1 Skrevet 1. januar 2009 Jeg og svigermor har kranglet mye, og det siste hun sa til meg var at jeg var ei elendig mor som ikke brydde meg om ungene mine, og at hun kom til å ringe barnevernet fordi jeg var så pedantisk at jeg kunne ikke ta meg av barn. (Diskusjonen var den at jeg ikke lar henne passe mine barn alene fordi hun ikke klarte avrusning, er alkoholiker). Men nå har eldstejenta bursdag snart. Jeg har ikke sett svigermor på mange måneder, er helt sluttet å besøke henne, det gjør sambo alene (tar med barna da). Men jeg får jo høre all dritten hun sier om meg fra naboer og andre slektninger. Vi skal ha et lite selskap for jenta, og dilemmaet mitt er følgende: -Invitere svigermor, men å holde meg borte fra henne... -Sende sambo til henne med barnet på et eget "bursdagsbesøk" -Bare drite i henne...
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2009 #2 Skrevet 1. januar 2009 Jada, de bruker det de har, disse alkoholikerne. Her har jeg holdt meg og for det meste barna borte fra farfar, som er alkoholiker. Jeg hadde gitt beskjed(har gjort det) om hva jeg forventet(oppførsel og edruelighet), og ikke invitert i bursdagen nå. Heller ikke sendt mann og barn til henne for dette.
lykken på jord Skrevet 1. januar 2009 #3 Skrevet 1. januar 2009 Jeg ville invitert henne, så lenge du vet hun kommer edru. Vær den store i denne situasjonen, hev deg over henne og smil, og ikke minst vis henne at du gjør dette for barnets skyld!
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #4 Skrevet 2. januar 2009 Kanskje ikke det smarteste, det kiler i magen, det å eksponere barna sine for en alkoholiker som også er lystløgner?
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #5 Skrevet 2. januar 2009 Hadde hatt så lyst til å ikke invitere henne i det hele tatt, men jeg regner med at samboeren din er uenig, og at det er derfor du lurer? Isåfall ville jeg invitert og bare prøvd å ikke la meg provosere den dagen. For sambos og barnets skyld. Det blir svigermor som føler seg teit om du later som ingenting. For da kan hun ikke klage på det i tillegg.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #6 Skrevet 2. januar 2009 Jeg ville invitert henne. Du er frisk, hun er syk, hev deg over det og lat som ingenting. Oppfører hun seg dårlig er det henne selv det går utover og alle vil forstå hvorfor hun ikke blir invitert neste gang...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå