Gå til innhold

Provosert abort etter uke 20

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i min 19. uke nå, men har kommet frem til at jeg vil ta abort dersom det lar seg gjøre. Vet at man feks i USA kan ta abort til og med den 24. uken. Er det noen som vet noe om dette - og er det europeiske land med like liberal abortlovgivning som USA?

Hvordan går jeg eventuelt frem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så en dokumentar en gang, for noen år siden. Tror det var fra spania, på litt lugubre "sykehus". Så greit ut, men flotte kontorer osv. Men vet ikke om virksomheten var helt lovlig da, så derfor kaller jeg dem lugubre. Husker ikke hva de klinikkene het.

Der gjør de det helt frem til fødsel, de sprøyter gift i fosteret slik at det dør, og så føder en det.....

Tror ikke det er å anbefale. Du bør heller se å skjerpe deg, og tenke på å planlegge ditt liv som forelder, eller adoptere bort barnet. Barnevernet hjelper deg sikkert i gang med det. OG de kan du allerede kontakte.

Skrevet

Oi, jeg begynner på uke 22 idag, og jeg hadde ikke greid å tenke den tanken for to-tre uker siden. Etter å se en virkelig baby leve i magen, som har utviklet seg til å kunne bevege seg og vri seg rundt, tisse, hikke, sparke, kjønn har blitt synlig, hjertet og hjernen er godt utviklet og m.m. på UL. Magen har blitt synlig og fosteret har sitt eget liv der inne. Jeg må bare spørre, hva er det som gjør at du ikke har tenkt på abort før fosteret kom så langt i utviklingen? Er over hodet ikke mot abort, det skal du vite, men sitter å undrer meg litt når du allerede er halvveis med den lille. Er det noe galt med fosteret?

Skrevet

England, Spania, Usa og Russland. Hvis du gjør det i usa får du sove deg gjennom prosedyren.... men du. ... jeg tror nada på historien din. Kun et nytt provokasjons innlegg.

Skrevet

I Russland kan du ta abort helt opptil 9.mnd, hvis du betaler for det.

Og hva er egentlig forskjellen mellom et ufødt barn på 12,19 eller 39 uker? Noen uker, bare. Og barnet er jo ikke født enda. Foster er foster, ikke sant?

Skrevet

Jeg ser en forskjell på å ta livet av et embryo og et foster.

Førstnevnte er "greit", det er det som faller under selvbestemt abort her i Norge. Et foster derimot synes jeg lite om at man tar livet av...

Skrevet

"hva er egentlig forskjellen mellom et ufødt barn på 12,19 eller 39 uker?"

Hmmmm, la meg tenke... tror egentlig ikke det er store forskjell på fosteret mellom de få ukene... Fra liten spire til et utviklet fødeklart barn...

Skrevet

Men akkurat det samme barnet, bare ulikt stadie.

Skrevet

12 uker er jo en grense som er tatt helt ut i luften. Ikke noe som er så veldig magisk med den. De fleste tidligaborter skjer uansett før uke 8. Etikk er så forskjellig i forskjellige land og forskjellige kulturer når det kommer til dette evne at hvem er vi til å dømme. Personlig ville jeg ikke ha tatt abort. Jeg har selv valgt å bære frem barn under veldig spesielle omstendigheter. Dette fordi jeg personlig mener at liv begynner med unfangelsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...