Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 1. januar 2009 #1 Skrevet 1. januar 2009 DEt begynte med at strømmen forsvant ca kl 8 om morgenen. kl 9 kom den tilbake så svigermor fikk kokt seg morgenkaffe, og 15 min senere forsvant den igjen. Rundt kl 12 fikk vi strøm igjen så da gikk guttongen og jeg i fjøsn og forte dyra. TRenger nemlig strøm til det. Strømmen forsvant igjen rundt kl 13 og en stund senere ringte gubben og sa at jeg måtte komme å hente ham et par mil unna her for traktoren sto i full fyr. Regnet med at han overdrev ( han er flink til det nemlig) Men kjørte bortover og fant en totalt utbrent traktor!!! Ligger bilde på fremover.no. Vi ble der borte etpar timer til brannvesnet hadde dratt og bergingsbilen var kommet og fått vraket på planet! Norges største bakkefyrverkeri igår visstnok! Eksplosjonsartet brann sto det på nettavisa. DEkkene eksploderte. Kom hjem rundt kl 1630 og var fortsatt fri for strøm! Prøvde ¨å koble agregatet til strømnettet, men fikk ikke start på det! Strømmen kom tilbake rundt kl 20, og da kom gubben også hjem med en traktor han hadde fått låne fra forhandler. Ham begynte å lage mat, men strømmen forsvant igjen og kom og gikk flere ganger. Tilslutt gikk han ut å koblet agregatet, og han fikk jo start på det, så da fikk vi nu laget oss mat iallafall! BLe kalkun, men stekte fileeter som vi så lot surre i saus en stund. Servert med ris og chips så ble det bra! DEt har vært stabilt med strøm siden kl 0400 i morgest! Lillemor våkna 2330 og nektet å sovneigjen, så jeg satt i stuevindu å med henne på fanget mens gubben, svigermor og guttongen var ute å fyrte avgårde rakketter! Var et flott skue, men lillemor syns det var litt skummelt! Ho sovna tilslutt rundt kl 0120 tror jeg, i senga sammen med oss, og der sov hun til klokka var 10 i formidag!! Litt av en dag!! Håper det nye året blir bedre enn opptakten!! Ha et godt nytt år jenter!! Nyttårsklem fra
dritgrei hei hei! Skrevet 2. januar 2009 #2 Skrevet 2. januar 2009 Kjære vene, den brannen var jo helt utrolig skummel! Så flott at det gikk godt! Hurra for topplua og for at han kom seg ut! Hundre meter med flyvende brennende gummi, forteller vel sitt om hvor varmt dette har vært. GODT NYTTÅR! Egentlig så kan du jo håpe at 2009 blir som opptakten, nemlig et flott år med gode raske avgjørelser, en haug av intuisjon og en aldri så liten skvett flaks. Det er jo flotte saker å ha med seg egentlig... og det med strømmen kan vi børste inn i båsen for, "jaja det var ikke vår skyld, håper de andre fikser det snart" :-) hilsen fru positiv
Maud Skrevet 2. januar 2009 #3 Skrevet 2. januar 2009 Det var en avslutning av året som var så fylt med hendelser og dramatikk at det vel rekker for hele 2009 også... Brann er skumle greier, det var bra det gikk så bra som det gjorde. Godt nytt år til deg også.
Sara Rompompei Skrevet 2. januar 2009 #4 Skrevet 2. januar 2009 Det der var i grunn litt i overkant mye på en gang. Med en slik avslutning på 2008 så MÅ jo bare 2009 bli knakendes fin og flott! Godt nyttår til deg )
Fillerya Skrevet 2. januar 2009 #5 Skrevet 2. januar 2009 Han vet å avslutte året med et smell, han gubben din! Men heldigvis gikk det jo bra:-) En dag med strøm av og til er enormt irriterende, men ikke stort en får gjort med det. At morrakaffen ble redda hadde vært noe av det viktigste for meg, uten hadde jeg rett og slett ikke fungert!
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 3. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 3. januar 2009 Ehem, en dag MED strøm syns jeg er helt iorden!! Helst alle dagene.... Ler litt... Regner med du mente uten strøm da.... Nyttårsklem til deg!
Olsokmamma Skrevet 3. januar 2009 #7 Skrevet 3. januar 2009 Heisann og godt nyttår til deg:) Det var sannelig vel mye action på dag, med en slik start på året er vel kvoten brukt opp og resten av året blir godt og fredelig. Veldig skummelt det med traktoren, huff. Har selv en mann som er bonde, det er litt av et risikoyrke de har. Ha en fin kveld!
Fillerya Skrevet 3. januar 2009 #8 Skrevet 3. januar 2009 haha, å lese før en lagrer er lurt! Ja, strøm er lurt :-)
frøydis m/ 4 Skrevet 5. januar 2009 #9 Skrevet 5. januar 2009 Godt at det gikk godt med gubben din! Håper sannelig at resten av dette året forløper en smule enklere for dere!
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #10 Skrevet 6. januar 2009 Til Olsokmamma Jeg kaller meg bonde selv jeg, og kjører traktor nesten daglig. At denne traktoren tok fyr har ingenting med gårdsdrifta å gjøre. mannen min er maskinentreprenør og traktoren går stort ssett etter veien. Svært lite ute på jordene. Var under forflytning mellom to steder han skulle brøyte snå at det fatnet i det elektriske anlegget på en 6 år gammel traktor. Ellers så er det visst vi selv som tar det hele roligst. alle andre er aldeles oppspilt og oppkarret ov er ulykken, og mener at gubben må være i sjokk osv osv... Vi har gjort en oppdagelse til i ettertid, stormen YNGVE som herjet her i nord nyttårshelgen har tatt kenekke på fjøstaket også. Er flere plater som har løsnet, og et par er borte vekk! Men det tok faktisk et par dager før vi oppdaget det! En nabo som gjor oss oppmerksom. Er liksom ikke hver dag vi er inne i akkurat det rommet på låven. Heller ikke går vi å ser opp på taket på den siden. Er jo 3 etasjer høyt bygg, og den siden av taket vender bort fra huset vårt. Men også det dekker forsikringen heldigvis! Vi holder forresten på å forsvinne i sny nå!!
Graciegirl Skrevet 6. januar 2009 #11 Skrevet 6. januar 2009 Wow! For en pangstart på 2009. Godt å lese at det går gått med dere alle. Jeg er imponert over at du tar det hele med slik en fatning og humoristisk sans. Vet jammen ikke om jeg hadde klart det Håper resten av året blir roligere (skal jo ikke mye til) for dere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå