Tyra79 Skrevet 1. januar 2009 #1 Skrevet 1. januar 2009 Vi er en normal familie bestående av mor, far og tre barn. Vi har ingen tv- spill. Er vi sære? Eldstemann blir 8 år. Blir han sett på som en særing, når slike ting ikke "er på plass"? De gangene ungene er slipper til, er guttene ivrige på å spille på pc. Jenta bryr seg ikke i det hele tatt. Har vurdert DC til 8 årsdagen, men jeg er litt bekymret i forhold til spilletid. Hva er normale regler på dette? På ene siden er jeg en mor som mener at barn bør være ute og klatre i trær, utfolde seg fysisk!! På den andre siden ser jeg jo at en kommer til kort dersom en mangler it- kunnskap... Synspunkter?
Her kommer Ole Brumm Skrevet 1. januar 2009 #2 Skrevet 1. januar 2009 Nå er ikke våre barn så gamle enda, mini blir 4 år i februar og tuppa akkurat fylt 2 år. Men vi fikk endel penger i julegave og tenkte at vi kunne kjøpe noe som skulle være noe til hele familien. Vi kjøpte da nintendo wii da vi har hørt at det er kjempemorsomt og veldig familievennlig. Vi har ikke så mange spill enda, men foreløpig kan mini bare spille golf og syns det er hysterisk morsomt å stå på golvet og fekte med armene for å få ballen ned i hullet. Jeg vokste opp med nintendo, sambo fikk ikke ha noe tv-spill eller dataspill da han vokste opp så han dro til kompisene for å spille. Da han ble konfirmert kjøpte han seg sin første datamaskin og er pr idag "datanerd" og elsker å spille dataspill (les:WOW). Tenker at det ikke er "usunt" å ha tv-spill og slikt, bare man begrenser bruken. Trenger ikke sitte klistra fremfor skjermen hele dagen heller. Vi kommer til å begrense det når han blir så gammel at han viser mer interresse enn det han gjør idag.
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 1. januar 2009 #3 Skrevet 1. januar 2009 Vi har at gammel super nintendo etter de eldste jentene. Sikkert 16-18 år gammelt. Funker flott, og guttongen spiller av hjertens lyst. MEN han er en gutt som er MASSE ute, måker snø, går på ski, er med i fjøs osv osv. Han har også fått endel sånne lek og lær spill til pc som han bruker på den bærbare. Han liker det og lærer masse både matte og norsk. Vi har ikke satt noe begrensninger på tid, da det etter vårt syn ikke har vært behov for det. Gutongen er 6 år og går i 1 klasse. Hans venner syns det er kjempegøy å spille super nintendo når de er her, siden det er noe ike de har hjemme. DE har moderne spill. Vet ikke om barna blir holdt utenfor når de ikke har, men vil nesten tro det. Alle heromkring har iallfall en eller annen form for tvspill. Var bare noen tanker omkring emnet
Tyra79 Skrevet 1. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 1. januar 2009 Takker for innspill!! Det wii virket jo litt ok, da! Vi får se. Er det salg på slike ting, tro?
Her kommer Ole Brumm Skrevet 1. januar 2009 #5 Skrevet 1. januar 2009 Wii er dritartig...hehe=) Nå har vi bare mario super galaxy og wii sport (sport følger med når du kjøper spillet). På mario bruker du kontrollen mye. Men når du spiller f.eks tennis på wii sport må du slå kontrollen gjennom luften slik man slår på vanlig tennis. Vi pratet med en bekjent før vi kjøpte wii og hun sa at de hadde et spill der guttungen var helt svett etterpå fordi det var så mye bevegelser og slikt...og det er jo litt morsomt at ungene blir holdt i aktivitet mens de spiller tv-spill liksom...så tror det fins mye morsomt til wii ja=)
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 2. januar 2009 #6 Skrevet 2. januar 2009 Nei, det er det ikke. Vi fikk ikke DATAMASKIN engang - før jeg var 13år. PS2 fikk vi når jeg var 15år. Vi lekte ute med fotball, mens naboungene var inne og spilte spill. Vi har min og broren min sin PS2 nå, og Daniel er 3år. Når han bilr såpass stor at han interesserer seg for det, så skal han få en time om dagen. Når han begynner på skole blir det ikke spill før leksene er gjort og ikke mer enn 1.5t på hverdagene. I helgene blir det sikkert 3t og resten av dagen får han være ute. (jaja, han kan jo få være inne også da, men ikke foran tv`en liksom, hehe ) Om de er inne hos naboer og spiller spill får være en annen sak, men i mitt hus blir det ikke mer enn begrensninger som jeg setter. De trenger ikke å være inne og spille. Når han blir større skal han jo også få ett ord med i laget. Husker hvor gøy jeg hadde det ute med broren min og hans kompiser. Vi ringte på hos nabobarna og lurte på om de ville være med ut - nei sa de. "Vi er opptatt med PS2 - vi har kommet så og så langt". huff.. ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå